חדשות בעולם

סוכל פיגוע בניו יורק, שתוכנן לשביעי באוקטובר

משרד המשטפים האמריקני הודיע כי חשף התארגנות של מחבל פעיל דאע"ש לבצע פיגוע במרכז העולמי של חב"ד. הודה בחקירתו: "רציתי להרוג כמה שיותר יהודים"

מרכז חב"ד בניו יורק (צילום: Arie Leib Abrams/Flash90)מרכז חב"ד בניו יורק (צילום: Arie Leib Abrams/Flash90)
אא

משרד המשפטים האמריקני הודיע כי גורמי הביטחון בקנדה עצרו, לבקשת ארה"ב, אזרח פקיסטני (20) שמתגורר בקנדה, שתכנן לבצע פיגוע במרכז העולמי של חב"ד בניו יורק. כך דווח היום (מוצאי שבת) ב-YNET.

המחבל נעצר כשהיה בדרכו למעבר הגבול הקנדי-אמריקני, לאחר שהיה נתון תחת מעקב בקנדה ואף חשף את תוכניתו בפני סוכנים אמריקניים סמויים.

העצור תכנן לבצע את הפיגוע בניו יורק ב-7 באוקטובר, במלאת שנה למתקפת חמאס בישראל. משרד המשפטים האמריקני ניסח כתב אישום שהוגש במונטריאול על ידי התביעה הקנדית, וארה"ב הגישה בקשת הסגרה.

על פי כתב האישום, מוחמד שחזב חאן, תכנן להיכנס לארה"ב ולהשתמש בכלי נשק אוטומטיים וחצי-אוטומטיים כדי לבצע טבח המוני במרכז חב"ד ברובע ברוקלין. הוא נעצר ביום רביעי האחרון במעבר הגבול בעיירה אורמסטאון שבמדינת המחוז הקנדי קוויבק.

לאותם סוכני FBI שחשפו את תוכניתו אמר המחבל: "רוצה שזה יהיה הפיגוע הגדול ביותר על אדמת ארה"ב מאז פיגועי 11 בספטמבר”. הוא נסיה לשכנע את הסוכנים הסמויים להצטרף אליו והציע להם לסייע לו להשיג רובי סער מסוג AR-15, תחמושת וחומרים נוספים לצורך ביצוע הפיגוע. הוא טען שב חר במרכז העולמי של חב"ד לאחר ששמע שבמקום ייערך טקס לציון המתקפה על העוטף וייטלו בו חלק מאות בני אדם. לדבריו, אם אותו טקס יידחה, תכנן לחזור למקום ביום כיפור ואז לירות בנוכחים.

בכתב האישום צוין בנוסף כי המחבל ביקש מהסוכנים, אם יצטרפו אליו, לעקוב אחר הנעשה בזירת הפיגוע המתוכנן, ולבדוק את המבנים מבפנים. חאן העלה לרשתות החברתיות פוסטים עם תמונות של כלי נשק וכסף שצבר כביכול כדי לבצע את המתקפה. כמו כן, פרסם חומרי תעמולה של דאע"ש.

הזמן נגמר! נותרה יממה בלבד להציל את דור הטיקטוק. קבלו על עצמכם קבלה מנצחת לאלול בלחיצת כפתור פשוטה. לחצו כאן לתרומה >>>

 

תגיות:ארה"בדעא"שסיכול טרור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה