סלבס בהתחזקות

קובי פרץ על פרשת השבוע: "חוק התורה מרתיע יותר"

הזמר קובי פרץ, שנמצא בתהליך של התחזקות רוחנית, שיתף בפוסט חדש את מחשבותיו על פרשת שופטים

קובי פרץ (צילום: יוסי זליגר, פלאש 90)קובי פרץ (צילום: יוסי זליגר, פלאש 90)
אא

בפוסט שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו בערב שבת, כתב הזמר קובי פרץ על פרשת שופטים, שמתמקדת בערכי צדק ומשפט ומדגישה את חשיבותה של מערכת המשפט. פרץ הקדיש את דבריו לעילוי נשמת הנרצחים, לרפואת החולים ולהשבתם המהירה של החטופים.

תחת הכותרת "לא תטה משפט... ולא תקח שוחד" מפרשת השבוע, מסביר פרץ כי "התורה אסרה עלינו לקחת שוחד, היות ותוצאת השוחד היא הטיית הדין.

"רמז יפה לדבר, ניתן לראות בכך שכל האותיות של המילה 'תטה', נמצאות מבחינת סדר האל"ף בי"ת מיד לאחר אותיות המילה 'שחד' – ת' לאחר ש', ט' לאחר ח', והאות ה' מגיעה אחרי ד'", הוא כותב. "מסופר בספר פרפראות לתורה, ששופט גוי אחד זימן ללשכתו את הגאון רבי יוסף דוב סולובייצ'יק מבריסק, ואמר לו: 'חוקי ממשלתנו עדיפים ויעילים בהרבה מחוקי התורה'; כי על פי החוק אצלנו, כאשר נתפס אדם בלקיחת שוחד, לא רק הוא נענש אלא גם נותן השוחד, ואילו לפי התורה, איסור השוחד הוא על השופט המקבל, ולא על הנותן.

"והשיב לו על כך רבי יוסף דוב – 'חוק התורה מרתיע הרבה יותר. כי לפי החוקים שלכם, השופט אינו חושש לקבל שוחד, כי נותן השוחד מן הסתם לא יסגיר אותו, שהרי אם יספר הנותן על השוחד, יהיה גם הוא צפוי לעונש חמור; לעומת זאת, במערכת שבה האיסור מתמקד במקבל השוחד, השופט מורתע וחושש הרבה יותר מגילוי המעשה ובזיונו הצפוי, שהרי אין הנותן חושש לגלות, כי האיסור אינו מתייחס אליו'".

פרץ מסיים וכותב "יהי רצון שנזכה לקיים את מצוות 'צדק צדק תרדוף' ועל ידי כך נגביר את אהבת החינם בינינו". לסיום, הזמר ביקש לעורר את הציבור לחשיבותה של שמירה על ערכי התורה והשבת, וכן על האהבה והאחדות בינינו.

הידברות נותנת הזדמנות של פעם בשנה, לחתום על שותפות בכל זכויות הידברות והגאון הרב זמיר כהן לשנת תשפ"ה בזיכוי הרבים הגדול בעולם. לחצו כאן >>> או חייגו: 073-222-12-12
 

תגיות:פרשת השבועקובי פרץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה