חדשות בעולם

בעקבות גל האנטישמיות: קו אוטובוס לחרדים בלבד בלונדון

קו חדש הושק בתגובה לעלייה באנטישמיות בבירת אנגליה. הוא יציע תחבורה ישירה ללא עצירות ביניים בין שכונות חרדיות בלונדון

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

קו 310 הוא קו אוטובוס חדש שהושק השבוע בלונדון, מתוך מטרה ברורה: לשפר את תחושת הביטחון של הנוסעים החרדים בעיר. השירות החדש יאפשר נסיעה ישירה בין השכונות החרדיות הגדולות בסטמפורד היל וגולדרס גרין, מבלי לבצע עצירות בדרך. הקו הושק על רקע העלייה המטרידה באנטישמיות בעיר מאז תחילת המלחמה בעזה.

באתר ynet פורסם כי קו 310 יפעל בין האזורים החרדיים הגדולים של סטמפורד היל בהקני וגולדרס גרין בבארנט, ללא עצירות ביניים. המהלך נועד למנוע הטרדות בקרב הנוסעים החרדים, ולהגביר את תחושת הביטחון שלהם. זו הפעם הראשונה ששני האזורים יקבלו קו אוטובוס ישיר, ותושבי לונדון ייהנו משירות חדש שיפעל כל יום בין השעות 7:00 ל-19:00.

עוד דווח, כי הקו הושק בעקבות פניות של ארגונים יהודיים שהפעילו לחצים במשך 16 השנים האחרונות. מלשכת ראש העיר, סאדיק קאן, נמסר כי הקו הוא חלק מהתחייבות שניתנה במהלך הבחירות לראשות העיר במאי האחרון. השירות, שעלות הקמתו היא 3.2 מיליון ליש"ט (כ-15 מיליון שקלים), יפעל לתקופת ניסיון של 12 חודשים לפחות, והנוסעים יתבקשו לספק משוב על איכות השירות. האוטובוס החדש יהיה דיזל חד-קומתי, ויפעל כל 20 דקות.

ראש העיר קאן ציין כי המסלול החדש "מחבר בין קהילות", ויביא לירידת מפלס הלחץ של תושבי לונדון היהודים. הוא הוסיף: "שמענו סיפורים על לונדונים יהודים שעברו התעללות מילולית". לפי נתונים שפורסמו, בין אוקטובר ליולי רשמה משטרת לונדון 2,065 מקרים של פשעי שנאה אנטישמיים. קאן הדגיש: "אני לא רוצה שאף לונדוני יפחד לעזוב את ביתו בגלל חשש מהתחבורה הציבורית. עלינו להכיר בפחד שתושבי לונדון היהודים מרגישים, ולפעול לטובתם".

הרב דויד ליכטיג, מנכ"ל קרן אינטרלינק, אמר: "אנו מברכים על קו אוטובוס 310 החדש, אשר ישפר משמעותית את הקשר בין הקהילות שלנו בגולדרס גרין ובסטמפורד היל. אנו מביעים את הערכתנו לראש עיריית לונדון על כך שהוא מאפשר זאת".

סגני נשיאי מועצת הסגנים של יהודי בריטניה, אנדרו גילברט ואדריאן כהן, הוסיפו: "בתקופה שבה הקהילה שלנו נתקלת באנטישמיות חסרת תקדים, כל צעד שמחזק את האמון של יהודים בשימוש בתחבורה ציבורית מוערך מאוד. אנו מנהלים קמפיין על כך כבר יותר מ-15 שנה. סטמפורד היל וגולדרס גרין היו מאז ומתמיד מרכזים של החיים הקהילתיים היהודיים בלונדון, ושירות אוטובוסים ישיר המחבר בין מוקדים אלה יספק יתרונות משמעותיים לקהילה".

הידברות נותנת הזדמנות של פעם בשנה, לחתום על שותפות בכל זכויות הידברות והגאון הרב זמיר כהן לשנת תשפ"ה בזיכוי הרבים הגדול בעולם. לחצו כאן >>> או חייגו: 073-222-12-12
 

תגיות:לונדוןאנטישמיות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה