מעניין

תשמעו בדיחה: מקורב לסינוואר טוען שהוא "תומך בזכויות אדם"

טארק א-זומור שתכנן את הרצח של נשיא מצרים לשעבר סאדאת, נחשב למקורב לסינוואר ומגבה אותו, אבל באותה נשימה הוא מצהיר כי הוא בעד הגנה על זכויות אדם

סינוואר (צילום: Atia Mohammed/Flash90)סינוואר (צילום: Atia Mohammed/Flash90)
אא

העיתונאי אהוד יערי כתב בימים האחרונים טור באתר N12 שבו הגדיר את טארק א-זומור, מתכנן הרצח של נשיא מצרים לשעבר, אנואר סאדאת, כמי שנחשב לאחד המקורבים למנהיג חמאס, יחיא סינוואר. בשיחה עם התקשורת הערבית, התייחס א-זומור לטור שנכתב והסביר כי הוא "נוקט עמדה עקבית בעד הגנת זכויות האדם".

א-זומור ישב 29 שנים בבתי הכלא במצרים בשל חלקו בהתנקשות בסאדאת. לאחרונה, הוא נדרש להתמודד עם ביקורת נוקבת בעקבות תמיכתו בסינוואר, מנהיג חמאס ברצועת עזה שהיה אחראי לטבח בישראל. בראיון הוא מסביר כי דברי יערי "נקראים על ידי מקבלי ההחלטות בישראל והקהל הרחב", אך נמנע מהתייחסות ישירה להאשמות על המסע התעמולתי שהוא מנהל לטובת סינוואר.

על פי הערכות, התגובה של א-זומור נובעת מלחץ שמפעילים עליו מארחיו בקטאר, אשר חוששים כי התייצבותו לצד סינוואר גורמת לאי-נוחות פוליטית בזירה הבינלאומית. במהלך הראיון הוסיף א-זומור כי הוא תומך בזכויות הפלסטינים, כמו גם בזכויות מיעוטים אחרים ברחבי העולם, כמו שהוא תומך בזכויות הקופטים במצרים ובזכויות השחורים בארצות הברית. הוא הבהיר כי עמדתו בעד זכויות האדם היא עקבית ולא קשורה לקבוצה מסוימת, אך תמיכתו בסינוואר מסגירה אותו.

מאז שחרורו מהכלא, א-זומור הפך לדמות ציבורית משפיעה. הוא כתב מספר ספרים, מרבה להופיע ברשתות חברתיות, מציג סרטונים ביוטיוב ופונה לקהל ערבי צעיר, במה שיכול להיתפס כהסתה. בעבר, ניסיונו להקים מפלגה במצרים נכשל בשל סירוב השלטונות, והוא נותר דמות שנויה במחלוקת בזירה הפוליטית במצרים ובעולם הערבי.

העסקה המשתלמת בעולם: חותמים על שותפות מלאה עם הרב זמיר כהן וארגון הידברות. מיליוני זכויות בקליק אחד. 

לחתימה לחצו כאן

תגיות:חמאסיחיא סינוואר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה