דמויות ביהדות

7 עובדות על ה'זרע שמשון', ועל הסגולה הפלאית הטמונה בספריו

הכירו את רבי שמשון נחמני, מחבר ספר 'זרע שמשון', שיום פטירתו ה-245 חל הערב, אור לו' באלול: מה עשה לאחר שבנו יחידו נפטר בחייו, וכיצד הבטחתו משנה חיים לדורי דורות?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

1. רבי שמשון חיים נחמני (ה'תס"ו, 1706 - ו' באלול ה'תקל"ט, 18 באוגוסט 1779) היה מגדולי רבני צפון איטליה, ועסק אף בקבלה. הערב ומחר, ו' באלול, יחול יום השנה ה-245 לפטירתו.

2. נחשב לבקי בכל חלקי התורה, נגלה ונסתר.

3. במשך חייו פעל רבות להפצת יהדות ולהעמדת תלמידים רבים. בעיקר דאג לתלמידיו שפנו לעסוק במלאכה, שימשיכו בקיום היהדות כראוי.

4. בצוואתו ציווה לחלק את ממונו לעניים, ושלא יספרו כלל בשבחו, מלבד זאת - שרצה לזכות את הרבים, להעמיד תלמידים, ולחדש חידושי תורה אמיתיים.

5. הרב נחמני חיבר ספרים רבים, אך ציווה לגנוז אותם עמו, בעיקר אלו שעסקו בקבלה. החיד"א מזכירו בספרו שם הגדולים וכותב: "שמעתי שהוא היה בקי בקבלה מעשית וציווה לגנוז כל ספריו בקברו".

6. בנו היחיד נפטר בחייו, וכדי להותיר שם אחריו, הדפיס בחייו שנים מספריו. הוא הבטיח שמי שילמד בספריו, יזכה לברכות וישועות מופלגות. ברוב ענוותנותו, כתב בהקדמה לספרו כי אינו ראוי להוציא ספר ולהדפיס חידושים, ועושה כן רק מחמת ההכרח מאחר שלא זכה להשאיר זרע קודש, מוכרח הוא להשאיר אחריו ברכה לדורות עולם, דברי תורה אשר ייחשבו עבורו כזרע. ומוסיף וקובע ברוב טובו וחסדו, שכל מי שיעשה עמו גמילות חסד ונחת לרוחו ונשמתו על ידי שילמד את דברי תורתו, יזכה לשפע ברכה וגמילות חסדים מאת ה' בלי גבול ובלי מדה, ומכאן נוצרה הברכה המפורסמת אשר חרט בהמשך דבריו: "ועיניכם תראינה בנים בני בנים כשתילי זיתים סביב לשולחנכם חכמים ונבונים ובתים מלאים כל טוב. גם עושר גם כבוד לא יסופו מזרעכם". אלפים רבים נושעו בהטחתו בעניינים שונים.

7. בעקבות הבטחה זו, ספריו מודפסים במהדורות חוזרות בשנים האחרונות:

·        תולדות שמשון.

·        זרע שמשון על חמישה חומשי תורה וחמש המגילות.

·        קרבן קטורת - ספר שיריו. לא נדפס בחייו פרט לקינה ארוכה לתשעה באב.

ללימוד בספר "זרע שמשון", לחצו כאן.

תגיות:זרע שמשון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה