סלבס בהתחזקות

הכדורגלן שחזר בתשובה: "הכל התחיל כשסבא שלי הגיע בחלום"

אבי איבגי ממשיך לשחק כדורגל בגיל 45, בליגות הלא מקצועניות, אבל מקפיד לשמור שבת: "הרבה אנשים כופרים בדת. אנשים צריכים להבין שאחדות תשמור עלינו"

אא

הכדורגלן אבי איבגי הוא שוער כדורגל ותיק. בגיל 45 הוא עדיין משחק כדורגל, ובמקביל מנהל אורח חיים דתי. בראיון לישראל היום, דיבר איבגי על המסע האישי שלו, ועל תהליך החזרה בתשובה שעבר במהלך השנים.

איבגי, ששיחק במועדונים מוכרים בליגת העל, משחק כיום בליגות הנמוכות, אך לא משחק בשבת. הוא מצהיר כי הוא רוצה להתמקד בתהליך ההתחזקות שלו: "אני מגדיר את עצמי כאדם דתי, אבל אני לא מאמין בהגדרות. אני יהודי טוב".

ההתחזקות של איבגי החלה לאחר תקופה קשה בחייו האישיים, בה חווה אירוע משמעותי. "זה היה תהליך ארוך, שלב אחרי שלב", הוא משתף, "אבל התחיל אחרי תקופה לא טובה שעברתי בחיים האישיים. בלילה אחד סבא שלי שנפטר הגיע ונתן לי מסרים מעולם האמת וזה חיזק אותי עוד ועוד".

איבגי מתאר כיצד התפיסה הרוחנית שלו התחזקה בעקבות אירועי המלחמה ומבקש שעם ישראל ישמור על אחדות וימנע מקיצוניות ופלגנות. "כל דבר בעולם שעובר על אדם יהודי מאמין זה ניסיון, למידה. היו אירועים קשים לצפייה, ואני יודע שחלק מלהיות אדם מאמין וחלק משמירת מצוות זה גם להתאמן על אמונה ולהאמין שבאמת הכל מושגח למרות הצער הגדול. אני לוקח את זה כאבן דרך שצריך ללמוד ממנה משהו, חושב שאירוע כזה שנוגע לכולם מראה שבראש ובראשונה אנחנו צריכים לשמור על האחדות. אנחנו מפספסים שאנחנו בני עם אחד. הביחד שלנו יכול להשפיע ולצערי יש הרבה פילוג בעם. הרבה אנשים כופרים בדת. אנשים צריכים להבין שאחדות תשמור עלינו כמו שהיה בעבר, בהיסטוריה שלנו. אם יעזבו את הקיצוניות, נוכל לתקן הכל".

לצד החזרה בתשובה והשמירה על הערכים הדתיים, איבגי מדגיש את החשיבות של שמירת השבת גם בעולם הכדורגל. "הייתי שותף במאבק בעניין השבת של הליגה הלאומית, וב"ה הצלחנו לבטל את הגזירה שרצו להעביר את המשחקים של הליגה הלאומית לשבת", הוא אומר. הוא מוסיף כי שחקנים דתיים יכולים לשמור את השבת אם יש להם התמיכה הנכונה מצד הקבוצות.

תגיות:כדורגלחזרה בתשובהאבי איבגי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה