בריאות ותזונה

מחקר מפתיע: האם יש מזונות מעובדים שבריאים לנו?

המזונות האולטרה-מעובדים זוכים לרוב ליחסי ציבור רעים, אבל חלקם עשויים להתברר כמזינים לא פחות ממוצרים שאינם מעובדים. מחמאת בוטנים עד דגני בוקר – מה אפשר לאכול?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בעולם התזונה, המזונות האולטרה-מעובדים זוכים לרוב ליחסי ציבור רעים, ורבים מאיתנו מנסים להימנע מהם ככל האפשר. מחקר חדש של אוניברסיטת הרווארד מגלה כי לא כל מזון שעבר עיבוד תעשייתי מהווה סכנה בריאותית מיידית. ומכאן נשאלת השאלה החשובה - איך אפשר להבדיל בין מזונות אולטרה-מעובדים שכדאי להימנע מהם, לבין כאלה שאפשר לצרוך במידה?

במדפים בכל סופרמרקט תמצאו מגוון רחב של מזונות אולטרה-מעובדים – משימורי מרק עוף ועד לדגני בוקר מוכנים. חלקם מכילים תוספים כימיים שנועדו לשפר את טעמם או להאריך את חיי המדף שלהם, אך ישנם גם מוצרים המכילים מרכיבים תזונתיים חשובים כמו סיבים, חלבונים וויטמינים. חשוב להבין שלא כל מזון אולטרה-מעובד הוא בהכרח מזיק. לדוגמה, שעועית בקופסה מכילה לעיתים תוספים כמו עמילנים או סירופים של פרוקטוז, אבל היא גם מקור טוב לסיבים תזונתיים וחלבונים שיכולים להועיל לבריאות.

מזון נוסף שנחשב כ"פחות מזיק" הוא רטבי עגבניות מוכנים לפסטה, שאף על פי שהם מכילים ממתיקים וחומרי שימור, כוללים גם נוגדי חמצון, ויטמינים ומינרלים. חמאת בוטנים, לדוגמה, אם היא עשויה מחומרים איכותיים כמו בוטנים ושמן בריא, עשירה בחלבון ושומנים בריאים.

דגני בוקר מלאים הם דוגמה נוספת. למרות תכולת הסוכר הגבוהה בחלק מהמוצרים, קיימים דגנים עשירים בסיבים תזונתיים שיכולים להוות חלק מתזונה מאוזנת. יוגורט פירות, למשל, נמצא במחקר החדש כקשור למניעת מחלות לב וכלי דם. כמו כן, לחם מחיטה מלאה שנמכר בסופרמרקט יכול להיות בחירה טובה אם קוראים את התוויות ובודקים את המרכיבים.

ומה עם חטיפים? פופקורן ללא שומן הוא בחירה קלה יחסית, ומרקים בקופסאות שימורים, אם הם מכילים כמות גבוהה של ירקות, עשויים להתאים כחלק מתזונה מאוזנת.

המחקר החדש מדגיש את החשיבות של בחירה מושכלת בכל הנוגע למזונות אולטרה-מעובדים. בממצאים נכתב כי אין צורך להימנע מכל מזון מעובד – אך כדאי להיות מודעים למרכיבים, לקרוא תוויות ולהעדיף מוצרים עם פחות תוספים מלאכותיים. כך אפשר ליהנות ממגוון רחב של מזונות, בלי לוותר על הבריאות.

הידברות נותנת הזדמנות של פעם בשנה, לחתום על שותפות בכל זכויות הידברות והגאון הרב זמיר כהן לשנת תשפ"ה בזיכוי הרבים הגדול בעולם. לחצו כאן >>> או חייגו: 073-222-12-12
 

תגיות:מזון מעובדחמאת בוטנים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה