חדשות בארץ

נערכים לתקיפה? תוכניות מבצעיות של צה"ל בלבנון הוצגו לצבא ארה"ב

מפקד פיקוד המרכז של צבא ארה"ב נפגש בישראל עם הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי וסייר בפיקוד הצפון. הדגש בביקור – "האיומים מלבנון ואיראן". דיווח ערבי: התקיפות בסוריה הן פעולות מנע. 2 לוחמי צה"ל נפצעו בצפון

פגישת הרמטכ"ל עם הגנרל האמריקני (צילום: דובר צה"ל)פגישת הרמטכ"ל עם הגנרל האמריקני (צילום: דובר צה"ל)
אא

דובר צה"ל עדכן היום כי מפקד פיקוד המרכז של צבא ארה"ב, גנרל מייקל אריק קורילה, נחת בישראל ובמסגרת ביקורו נפגש להערכת מצב עם הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי. מצה"ל נמסר כי "ביקורו של הגנרל עוסק באיומים שעל הפרק, בדגש על הזירה הצפונית מלבנון ואיראן".

בנוסף, הגנרל האמריקני ביקר בפיקוד הצפון, נפגש עם מפקד הפיקוד, אלוף אורי גורדין, וקיים הערכת מצב בבור בפיקוד, שם הוצגו לו התוכניות המבצעיות של צה"ל בלבנון.

בעקבות התקיפות היום מדרום לבנון אל יישובי הצפון, הרמטכ"ל קיים אחר הצהריים הערכת מצב לגזרה הצפונית עם חברי פורום המטה הכללי, והתייחס לאירוע הבוקר בו כטב"ם פגע בבניין בנהריה. 

הרמטכ"ל אמר: "הפגיעה של חיזבאללה בבניין מגורים הבוקר בנהריה היא אירוע חמור, כך גם הירי לעבר אזרחי הצפון. צה"ל פועל בצפון בעוצמה, ונמצא במוכנות גבוהה עם תוכניות מבצעיות מוכנות, ערוך לכל משימה אליה יידרש".

בסוריה דווח כי התקיפות הישראליות הלילה כוונו למתקני מחקר מדעיים ומעבדות ביטחוניות באזור מסאייף. על פי גופי מודיעין ערביים התקיפות הללו הן רגע לפני תקיפה רחבה בלבנון.

התקיפות הללו, בארבעה גלים, היו, על פי הסורים, "חריגות", הן במשך התקיפה וגם במספר הרב של היעדים,  בערים חומס, חמאה ומסייף. בין היתר הותקפו מכוני מחקר בו מפתחים הסורים טילים בעלי טווח בינוני הנחשבים מדויקים וחלקם נמסרים לחיזבאללה.

יש לציין כי שר הביטחון, יואב גלנט, שסייר אתמול ברצועה, ציין כי "אנחנו נערכים לכל דבר שיכול לקרות בצפון והעברת מרכז כובד יכולה להיות מהירה ויכולה, בלוח זמנים קצר, לכלול כוחות מהרצועה".

עקב שיגורים רבים היום מדרום לבנון אל הגולן והחרמון, הגליל המערבי ואצבע הגליל, כוחות צה"ל תקפו תשתיות טרור בדרום לבנון. בצהריים התפוצץ כטב"ם ששוגר מלבנון בעיר נהריה. נזק נגרם לדירה בבניין בעיר. 4 אנשים פונו למרכז הרפואי לגליל, לאחר שלקו בחרדה.

הערב עדכן דובר צה"ל כי במהלך היום זוהו נפילות של שלוש מטרות אוויריות במרחב סמוך לשלומי, וכתוצאה מהן שני לוחמי צה"ל נפצעו באורח קל. הלוחמים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, משפחותיהם עודכנו.

תגיות:תקיפה בסוריהמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה