חדשות בעולם

הסוכנות לאנרגיה אטומית: "איבדנו את היכולת לדעת את ריכוז האורניום שיש בידי איראן"

מנכ"ל הסוכנות לאנרגיה אטומית, רפאל גרוסי, נשא דברים בכנס של בכירי הסוכנות הבינלאומית. לדבריו, לא ידוע גם מספר הצנטריפוגות וכמות המים הכבדים

מנכ"ל הסוכנות לאנגריה אטומית (צילום: דוברות הסוכנות לאנרגיה אטומית)מנכ"ל הסוכנות לאנגריה אטומית (צילום: דוברות הסוכנות לאנרגיה אטומית)
אא

מנכ"ל הסוכנות לאנרגיה אטומית, רפאל מריאנו גרוסי נשא היום (שני) דברים בפני בכירי הסוכנות הבינלאומית, הפועלת מטעם האו"ם. בדבריו הוא התייחס למצב העשרת האורניום באיראן.

על פי גרוסי, "הסוכנות איבדה את היכולת לדעת בוודאות את מספר הצנטריפוגות, המים הכבדים ואת כמויות וריכוז האורניום שיש בידי איראן".

גרוסי הציג את הדו"ח האחרון שלו על אימות וניטור ברפובליקה האסלאמית, לאור החלטת מועצת הביטחון של האו"ם 2231, משנת 2015. הוא ציין כי "המלאי של איראן של אורניום מועשר עד 20% ועד 60% ממשיך לגדול, ואיראן הרחיבה את מספר המפלים שבהם היא משתמשת להעשרת UF6. חלפו יותר משלוש שנים וחצי מאז הפסיקה איראן ליישם את התחייבויותיה הקשורות לגרעין, וכן חלפו גם למעלה משלוש שנים וחצי מאז שהסוכנות הצליחה לנהל גישה משלימה באיראן. כתוצאה מכך, איבדה הסוכנות את המשכיות הידע ביחס לייצור ומלאי של צנטריפוגות, רוטורים ומפוחים, מים כבדים וריכוז עפרות אורניום".

מנהלה סוכנות לאנגריה אטומית הוסיף כי לא חלה התקדמות בפתרון בעיות האבטחה הקיימות. איראן אמרה שהיא חשפה את כל החומרים הגרעיניים, הפעילויות והמיקומים הנדרשים על פי הסכם שנחתם עימה. עם זאת, על פי גרוסי, "הצהרה זו אינה עולה בקנה אחד עם ממצאי הסוכנות לגבי חלקיקי אורניום ממקור אנתרופוגני במקומות לא מוכרזים באיראן. הסוכנות צריכה לדעת את המיקום הנוכחי של החומר הגרעיני ו/או הציוד".

גרוסי הדגיש כי יש צורך "לפתור את הנושא כדי שהסוכנות תוכל לספק ביטחון שתוכנית הגרעין של איראן היא שלווה בלבד. לאחר הבחירות באיראן, התכתבתי עם הנשיא החדש באיראן וציינתי את נטייתי לפגוש אותו בטהרן כדי להשיק מחדש את הדיאלוג ושיתוף הפעולה בין הסוכנות לאיראן. הוא הסכים להיפגש איתי. אני מעודד את איראן לאפשר פגישה כזו בעתיד הלא רחוק כדי שנוכל ליצור דיאלוג בונה שיוביל במהירות לתוצאות אמיתיות".

הידברות נותנת הזדמנות של פעם בשנה, לחתום על שותפות בכל זכויות הידברות והגאון הרב זמיר כהן לשנת תשפ"ה בזיכוי הרבים הגדול בעולם. לחצו כאן >>> או חייגו: 073-222-12-12
 

תגיות:פרויקט הגרעין האיראניהסוכנות לאנרגיה אטומית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה