חדשות בארץ

תחקיר ראשוני של צה"ל: שישה חטופים נרצחו בח'אן יונס לפני כחצי שנה

גופותיהם של אלכס דנציג, יורם מצגר, אברהם מונדר, חיים פרי, יגב בוכשטב ונדב פופלוול הי"ד חולצו בחודש שעבר מח'אן יונס. צה"ל הציג את התחקיר למשפחות. פרטים חדשים לגבי נסיבות מותם של חטופים נוספים

תיעוד מתוך המנהרה בחאן יונס (צילום: דובר צה"ל). בעיגול: יורם מצגרתיעוד מתוך המנהרה בחאן יונס (צילום: דובר צה"ל). בעיגול: יורם מצגר
אא

צה"ל הציג בימים האחרונים למשפחות חטופים שנרצחו בעזה תחקיר על נסיבות מותם. כך דווח הערב (שני) בחדשות 12.

המדובר בנסיבות רציחתם של ששת החטופים: אלכס דנציג, יורם מצגר, אברהם מונדר, חיים פרי, יגב בוכשטב ונדב פופלוול הי"ד, שגופותיהם חולצו בחודש שעבר מחאן יונס.

על פי התחקיר הצה"לי הם נרצחו ככל הנראה בחודש פברואר או מרץ. החטופים הוצאו להורג לאחר שכוחות צה"ל התקרבו למנהרה שבה הם הוחזקו. המסקנה התקבלה על פי נתיחה שבוצעה בגופות החטופים, בהן נמצאו קליעים רבים. לצד החטופים נמצאו ארבעה מחבלים שנהרגו - שבגופם לא נמצאו קליעים, וכנראה הם נהרגו מההפגזות של צה"ל באזור.

מהתחקיר, שפורסם באישור המשפחות, עולה כי המנהרה שבה החטופים הוחזקו הייתה קטנה וצרה, ברוחב של כ-80 סנטימטרים. החטופים התקשו לעמוד או ללכת. במקום לא היו מקלחות או פתחי אוויר והחטופים התקשו לנשום.

התנאים שבהם הוחזקו החטופים מזכירים את התנאים שבהם הוחזקו החטופים הירש גולדברג -פולין, עדן ירושלמי, כרמל גת, אלמוג סרוסי, אלכס לובנוב ואורי דנינו הי"ד, שגופותיהם חולצו מאזור רפיח.

על פי תחקיר ראשוני שהוצג למשפחותיהם החטופים האלה נרצחו כיממה לפני שכוחות צה"ל נכנסו למנהרה. כמו כן, יש עדויות לכך שחלק מהחטופים התגוננו או נאבקו במחבלים. סרטון, שהוצג גם לחברי הקבינט מוקדם יותר היום, מלמד על התנאים הקשים שבהם הוחזקו החטופים וחושף מידע על הדרך שבה הם נרצחו.

המשפחות למדו מהסרטון כיצד יקיריהן נרצחו בירי והסימנים במנהרה מעידים שהם גם ניסו לגונן זה על זה.

תגיות:תחקיר צה"לחטופים בעזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה