ונשמרתם

אתגר טיקטוק יגרום לילדים שלכם להסתובב בקרוסלה. אבל זה מה שיכול לקרות

האתגרים ברשתות החברתיות יכולים להיות מסוכנים מאוד. אחד מהם הוביל לאשפוז של ילד בן 15, שניסה להסתובב בכל הכוח, וכעת הוא סובל משטפי דם חמורים

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אתגרי טיקטוק יכולים להיות מסוכנים במיוחד. בשנים האחרונות ראינו ילדים ונערים נפצעים כתוצאה מאתגרים נוספים – בין אם זה בקפיצה בין גגות בתים, רכיבה מסוכנת על אופניים ועוד. בשבועות האחרונים החל לצבור תאוצה אתגר חדש, שקורא לילדים שלכם להסתובב בקרוסלה בשיא המהירות.

ברשתות החברתיות נראו עשרות ילדים ונערים מנסים לעמוד באתגר, אלא שלאחד מהם זה עלה ביוקר: נער בן 15 מאשדוד הובהל במצב רפואי קשה לבית החולים הציבורי אסותא בעיר, לאחר שהשתתף באתגר הטיקטוק המסוכן שכלל סיבוב מהיר על הקרוסלה. כתוצאה מהפעילות, הנער סבל משטפי דם חמורים בגופו.

אתגר הטיקטוק המסוכן דורש מהמשתתפים לסובב את עצמם במהירות מקסימלית על מתקן קרוסלה, מה שעלול לגרום לפציעות חמורות ואף לסכנת חיים. מנכ"לית ארגון "בטרם" לבטיחות ילדים, אורלי סילבינגר, התייחסה לתופעה המדאיגה ואמרה: "עם השנים אנו שומעים על עוד ועוד מקרי היפגעות של ילדים ובני נוער, לאחר שניסו לבצע אתגרי טיקטוק שונים."

סילבינגר הדגישה את הסיכון הגבוה הכרוך באתגרים אלה: "מדובר בפעולות שיש בהן סיכון גבוה להיפגעות קשה, ועד מוות. אנו יודעים שבני נוער נוטים להתנהגות סיכונית, במיוחד בימים אלו של חוסר יציבות, שינויים בלתי פוסקים, שגרה שמתערערת, לחץ וחרדה מהמצב. גם השביתה שבעטיה הילדים לא חזרו לשגרת הלימודים, והשעמום הגובר, תורמים לכך. כל אלו יחד, מביאים לא פעם את בני הנוער לשבור גבולות, לאתגר עצמם ואת חבריהם ולהגביר התנהגויות סיכון.

"תפקידינו כמבוגרים להיות מעורבים בחיי הילדים שלנו, גם כשהם כבר בגיל ההתבגרות ולוודא שהם בטוחים, ולא לוקחים סיכונים", הוסיפה, לפני שקראה להורים ולמבוגרים אחראים לערוך שיחה פתוחה עם בני הנוער על הסכנות, לעקוב אחר הפעילות הדיגיטלית שלהם, ולהגדיר גבולות ברורים. "ברגע האמת, הדברים שלכם יהיו חלק מקבלת ההחלטות שלהם", סיכמה.

הידברות נותנת הזדמנות של פעם בשנה, לחתום על שותפות בכל זכויות הידברות והגאון הרב זמיר כהן לשנת תשפ"ה בזיכוי הרבים הגדול בעולם. לחצו כאן >>> או חייגו: 073-222-12-12
 

תגיות:רשתות חברתיותטיק טוק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה