נטורופתיה ורפואה טבעית

מי ורדים: הנוזל המדהים שיפתור לכם 10 בעיות יומיומיות

מי ורדים הם הרבה יותר מסתם ניחוח מתקתק – הם סוד עתיק יומין לטיפוח ולבריאות, שמזינים את העור, מרעננים את השיער, ואפילו מוסיפים טעם לבישול. הנה 10 שימושים שונים שתוכלו לעשות עם מי ורדים + מתכון הכי פשוט שיש

אא

מי ורדים הם מוצר פופולרי בעולם הטיפוח, הבישול והרפואה הטבעית מזה מאות שנים. ריחם המתקתק והשפעותיהם המגוונות הפכו אותם לרכיב נחשק בתרבויות רבות. אך מעבר לריח המרענן שלהם, מי ורדים טומנים בחובם סודות רבים שלא כולם מכירים. הנה 10 דברים שתוכלו לעשות עם מי ורדים:

 1. מי פנים טבעיים

מי ורדים הם פתרון מצוין לניקוי והזנת העור. בזכות תכונותיהם האנטי-בקטריאליות והאנטי-דלקתיות, הם מסייעים בהרגעת עור מגורה, צמצום נקבוביות, ואיזון רמת החומציות (pH) בעור. השתמשו במי ורדים כתכשיר פנים יומיומי לאחר שטיפת הפנים, להענקת רעננות וברק טבעי.

2. שימור לחות לעור

מי ורדים מסייעים בהחדרת לחות לעור. ניתן לרסס אותם על הפנים במשך היום כדי לשמור על תחושת רעננות ולחות מתמשכת, במיוחד במזג אוויר חם או יבש.

 3. מרגיעים עיניים עייפות

למי ורדים יש השפעה מרגיעה על אזור העיניים. הנחת פדים של צמר גפן הספוגים במי ורדים על העיניים למשך כמה דקות יכולה להקל על נפיחות ועיגולים כהים, ולהעניק לעיניים תחושת רעננות.

 4. מסייעים בטיפול באקנה

בזכות התכונות האנטי-דלקתיות והאנטי-בקטריאליות שלהם, מי ורדים יכולים לעזור בטיפול באקנה. ניתן להשתמש בהם כמי פנים המנקים את העור ומרגיעים דלקות שנגרמות על ידי חיידקים, מה שמסייע למנוע פצעונים חדשים.

 5. מרעננים את השיער

מי ורדים מועילים גם לשיער. הם מסייעים בהחדרת לחות לשיער יבש, ומרעננים את הקרקפת. ניתן לרסס את מי הוורדים על השיער בין חפיפות, או לעסות את הקרקפת במי ורדים כדי לשפר את זרימת הדם ולקדם צמיחת שיער בריאה.

6. בישום טבעי

מי ורדים משמשים כתחליף טבעי מצוין לבשמים מסחריים. ניתן לרסס אותם על הגוף לאחר המקלחת או להשתמש בהם לריענון הבגדים במהלך היום. הריח העדין והפרחוני של הוורדים משאיר תחושה נעימה ורעננה.

 7. הקלה על כאבי גרון

מי ורדים יכולים גם להקל על כאבי גרון. לגרגור תמיסה מדוללת של מי ורדים במים פושרים יש אפקט מרגיע על דלקות גרון, והם יכולים לסייע בהפחתת כאבים ודלקות באזור זה.

 8. שימוש קולינרי

במטבחים רבים ברחבי העולם, מי ורדים משמשים לשדרוג טעמים של קינוחים, משקאות ואפילו תבשילים. כמה טיפות של מי ורדים בתה, בקינוחים כמו עוגות או פודינג, או בתבשילי אורז, יעניקו ארומה מיוחדת וטעם מרענן למנות.

 9. שימוש באמבטיה

הוספת כמה טיפות של מי ורדים לאמבטיה היא דרך נפלאה לשדרג את חווית הרחצה. מי הוורדים ירגיעו את העור ויעניקו לו רכות ולחות, ויעטפו אתכם בריח נעים.

 10. טיפול בנזקי שמש

מי ורדים ידועים ביכולתם להרגיע כוויות שמש ולהקל על גירויים שנגרמים מחשיפה לקרני השמש. ריסוס מי ורדים קרים על אזור העור הפגוע יכול להקל על הכאב, להפחית אדמומיות ולהאיץ את תהליך ההחלמה.

הערה חשובה

חשוב להבהיר: כאשר אנחנו מדברים על מי ורדים בכתבה הזו, הכוונה היא למי ורדים טבעיים ואורגניים שמכינים בתהליך ידני, ולא למוצרים המסחריים שנמכרים בסופרמרקטים, אשר לעיתים מכילים תוספים מלאכותיים, חומרים משמרים ובשמים כימיים. מי ורדים טבעיים, כמו אלה שתוכלו להכין בעצמכם או לרכוש ממקורות אורגניים מהימנים, שומרים על התכונות הרפואיות והקוסמטיות המלאות של הפרח ומספקים יתרונות אמיתיים לעור, לשיער ולבריאות הכללית.

איך מכינים מי ורדים טבעיים?

הכנת מי ורדים עם עלי ורדים טריים או מיובשים היא דרך נפלאה לנצל את היתרונות המלאים של הפרח ולשמור על תכונותיו הטבעיות. כך תכינו בקלות חליטת מי ורדים.

חומרים:

- 1 כוס עלי כותרת של ורדים טריים (רצוי ורדים אורגניים ללא חומרי הדברה) או עלי כותרת מיובשים שניתן להשיג החנויות התבלינים.

- 2 כוסות מים מסוננים או מזוקקים.

הוראות הכנה:

1. שטפו בעדינות את עלי הכותרת של הוורדים הטריים כדי להסיר לכלוך או חרקים. ודאו שהוורדים נקיים מכל חומרי הדברה. אם אתם משתמשים בעלי כותרת מיובשים, דלגו על השלב הזה.

2. חממו את מים בסיר עד לרתיחה. ברגע שהמים רותחים, הנמיכו את החום כך שהמים יבעבעו בעדינות.

3. הוסיפו את עלי הכותרת למים הרותחים, וערבבו בעדינות כדי לוודא שהם שקועים לחלוטין.

4. כסו את הסיר והנמיכו את החום למינימום. תנו לעלי הכותרת להתבשל בעדינות במשך 15–30 דקות. המים יתחילו לשנות את צבעם לצבע ורוד או אדמדם, ועלי הכותרת יתחילו לאבד את צבעם.

5. לאחר שהנוזל קיבל את הצבע והארומה של הוורדים, כבו את האש ותנו לחליטה להתקרר לטמפרטורת החדר. סננו את הנוזל בעזרת מסננת דקה או בד חיתול, כך שרק המים עם תמצית הוורדים יישארו.

6. העבירו את מי הוורדים לבקבוק זכוכית סטרילי עם מכסה, ושמרו אותם במקרר. מי ורדים שהוכנו מעלים טריים יחזיקו מעמד במקרר כשבועיים-שלושה.

הידברות נותנת הזדמנות של פעם בשנה, לחתום על שותפות בכל זכויות הידברות והגאון הרב זמיר כהן לשנת תשפ"ה בזיכוי הרבים הגדול בעולם. לחצו כאן >>> או חייגו: 073-222-12-12
 

תגיות:רפואה טבעיתצמחי מרפא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה