פיתוח האישיות

חושב שאתה כישלון? התשובה המדהימה של הרב אהרן מוס תפתח לך את העיניים

כשחשבתי שהקריירה שלי הסתיימה, התשובה של הרב אהרן מוס הראתה לי מהי הצלחה אמיתית בחיים

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

"הקריירה שלי עומדת להסתיים כנראה, וזה עצוב לי. אני שחקן, מקצועי, חרוץ, ומאמין שיש לי כישרון, אך בכל פעם שאני מתקרב לקבלת תפקיד משמעותי משהו משתבש. אני מתחיל לחשוב שפשוט לא נועדתי להיות שחקן. האם עליי פשוט להשלים עם העובדה שאני כישלון?", שאלה זו הופנתה לרב אהרן מוס, מלמד קבלה, תלמוד ויהדות בסידני, אוסטרליה.

תשובתו של הרב אהרון מוס מפתיעה ומעוררת מחשבה מחודשת: "ידידי, ישנו רק דבר אחד שאתה צריך להשלים איתו: אתה לא שחקן. אולי אתה טוב במשחק, אך זה לא מה שאתה – זה רק מה שאתה עושה. הפסק להזדהות כל כך עם הקריירה שלך. אתה צריך לגלות זהות שקיימת מעבר לעבודה שלך. אם תעשה כך, הצלחה וכישלון בקריירה לא יהוו עבורך מבחן הצלחה בחיים", השיב הרב מוס.

"בעולמנו המלא ערכים מעוותים, אדם נקרא מצליח כי הוא הרוויח הרבה כסף. יתכן שהוא נטש את אשתו השלישית, התנתק מילדיו, אין לו חברים ואפילו כלבו ברח ממנו... אבל הוא הצליח ב'קריירה' שלו, ואנשים אומרים: 'הלוואי שהייתי בר-מזל כמוהו'.

"אנו משיגים הצלחה אמיתית כשאנו מצליחים במערכות היחסים שלנו", הדגיש הרב מוס. "אם אתה ידיד איכפתי שדואג לידידיו בשעת צרה, אם אתה מטפל היטב בהוריך, אם אתה תומך ומבין את רעייתך, אם אתה הורה מסור שמטפח את ילדיו – אז אתה מצליח. אלה שתורמים לקהילה – לא רק מכספם, אלא גם מזמנם וממאמציהם – אלה שפיתחו מערכות יחסים מאושרות עם אלוקים ואדם – אלה הם סיפורי ההצלחה האמיתיים.

"כל עוד אנו מזדהים אישית עם המקצוע שלנו – אני שחקן, אני איש מכירות, אני טכנאי מחשבים –אנו מוסיפים לתלות את הצלחתנו כאדם בהצלחתנו בקריירה. אך זו לא האמת. אנו לא מוגדרים באמצעות העבודה שלנו. מה שאנו עושים לפרנסתנו שונה ממה שאנו עושים עבור חיינו. אנו עובדים כדי להתפרנס. אך כדי ליצור את חיינו, אנו צריכים לאהוב, ליצור קשרים אישיים, לשרת תכלית ומטרה ולמצוא משמעות אמיתית לחיים.

"אלוקים נתן לנו מתנה נפלאה, קוראים לה: השבת. במשך יום אחד בשבוע אנו יוצאים מהתפקידים שאותם אנו ממלאים במהלך שבוע העבודה וחוזרים לעצמיותנו האמיתית. אנו חדלים מלהיות אנשי צוות של חברה כלשהי, ובמקום זאת אנו כעת חברים בקהילה. אנו לא עובדים או מעסיקים, אלא אחים ואחיות, ילדים, הורים וחברים. אנו לא עובדים עבור הבוס שלנו כדי לעשות את העבודה המוטלת עלינו, אלא אנו עובדים עבור 'הבוס הגדול' כדי להגשים את שליחותנו.

"אולי אתה עושה את עבודתך מצוין ואולי לא, אבל יותר חשוב שתהיה טוב בלהיות אנושי. כשמדובר בלהיות אנושיים, גם איש עסקים כושל יכול להיות סיפור הצלחה, וגם שחקן שמתקשה לקבל תפקידים טובים יכול להיות כוכב", סיים הרב מוס את דבריו.

העסקה המשתלמת בעולם: חותמים על שותפות מלאה בעלת תוקף הלכתי בכל זכויות הידברות והגאון הרב זמיר כהן שליט"א. מיליוני זכויות בקליק אחד. לחתימה לחצו כאן
תגיות:הרב אהרון מוסכישלון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה