הורים וילדים

הילד לא מסתדר עם המורה החדש? 7 טיפים מנצחים שיעשו את ההבדל ויעזרו לו לפרוח בכיתה

הילד מתקשה עם המורה החדש? כך תעזרו לו להתמודד, לפתח תקשורת טובה יותר ולבנות ביטחון עצמי חיובי

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מעבר למורה חדש יכול להיות מאתגר עבור ילדים רבים. שינוי בסגנון ההוראה, דרישות שונות ואפילו אישיות אחרת יכולים להשפיע על האווירה בכיתה ועל התחושות של הילד כלפי המורה. אם הילד שלך לא מסתדר עם המורה החדש, זה מצב שאפשר לשפר בעזרת כמה צעדים מעשיים ותמיכה רגשית נכונה.

1. הקשיבו לילד בקשב רב

הצעד הראשון והחשוב ביותר הוא להקשיב למה שהילד אומר. ייתכן שהוא מבטא תסכולים, חששות או תחושות של אי הבנה כלפי המורה. חשוב להקשיב בסבלנות ולתת לילד להביע את רגשותיו מבלי לשפוט או לתקן מיד. לעיתים עצם ההקשבה כבר מקלה על המתח ומאפשרת לילד להרגיש שהוא לא לבד.

2. נסו להבין את הגורמים לקושי

לאחר שהקשבתם לילד, נסו לברר מה בדיוק הגורם לבעיה. האם זה סגנון ההוראה של המורה? דרישות שלא מתאימות לילד? ייתכן שהמורה מפעיל גישה נוקשה יותר, או שאולי יש פער בתקשורת בין המורה לילד. הכרת הגורם יכולה לעזור להבין את דרכי הפעולה הנכונות לשיפור המצב.

3. הנחו את הילד בתקשורת מול המורה

ילדים לעיתים מתקשים לתקשר את הקשיים שלהם בצורה ברורה עם המורה. כדאי ללמד את הילד כיצד לבטא את תחושותיו בצורה מכבדת מול המורה. תוכלו לעזור לו למצוא את המילים הנכונות כדי להסביר מה מפריע לו, וללמד אותו לבקש עזרה או הבהרה אם משהו לא מובן. לעיתים קרובות, מורים מעריכים תקשורת פתוחה עם תלמידים.

4. בחנו את האפשרות לשיחה עם המורה

אם אתם מרגישים שהקושי לא נפתר בצורה עצמאית, ייתכן שכדאי לפנות למורה לפגישה אישית. בפגישה, הציגו את הבעיה מנקודת מבט חיובית, תוך דגש על כך שאתם רוצים לעזור לשפר את המצב עבור הילד. שתפו את המורה ברגשות הילד ובקשו רעיונות כיצד ניתן לשפר את התקשורת ביניהם. מורים רבים ישמחו לשמוע פידבק ולעבוד יחד כדי ליצור סביבה חיובית יותר.

5. עודדו את הילד להסתגל לשינויים

הילד צריך להבין ששינויים הם חלק מהחיים, וגם אם יש קושי בהתחלה, אפשר להתרגל לסגנון חדש ולדרישות שונות. חזקו את הילד והראו לו שאתם מאמינים ביכולת שלו להסתגל ולהצליח. עידוד וחיזוק חיובי יכולים לעזור לו לפתח גישה גמישה יותר, שתעזור לו להתמודד עם הקושי.

6. חפשו דרכים לשפר את הביטחון העצמי של הילד

לעיתים, קושי ביחסים עם המורה נובע מביטחון עצמי נמוך של הילד. נסו לחזק את הביטחון העצמי שלו בתחומים אחרים – בלימודים, בתחביבים או בפעילויות מחוץ לבית הספר. כאשר הילד מרגיש בטוח בעצמו, יש לו כלים טובים יותר להתמודד עם אתגרים חברתיים ואקדמיים, כולל עם המורה.

7. שקלו את כל האפשרויות

במקרים מסוימים, אם המצב לא משתפר ואף מחמיר, ייתכן שכדאי לבחון את האפשרות לשיחה עם הנהלת בית הספר או לחשוב על פתרונות נוספים. עם זאת, חשוב לנסות קודם את כל הדרכים האפשריות לשפר את הקשר ולהתמודד עם המצב, לפני שנוקטים בצעדים דרסטיים.

לסיכום, כאשר הילד לא מסתדר עם המורה החדש, חשוב להקשיב לו, להבין את הסיבות ולספק תמיכה רגשית ומעשית. בעזרת הכלים הנכונים, ניתן לסייע לילד לפתח תקשורת טובה יותר עם המורה, לשפר את האווירה בכיתה, ולבנות את הביטחון העצמי שלו כך שיוכל להתמודד עם האתגרים החדשים בצורה חיובית.

הידברות נותנת הזדמנות של פעם בשנה, לחתום על שותפות בכל זכויות הידברות והגאון הרב זמיר כהן לשנת תשפ"ה בזיכוי הרבים הגדול בעולם. לחצו כאן >>> או חייגו: 073-222-12-12
 

תגיות:תקשורתחזרה לבית הספר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה