חדשות בארץ

הותר לפרסום: שני לוחמים נהרגו ושבעה נפצעו בהתרסקות מסוק ברפיח

מסוק "ינשוף" של חיל האוויר התרסק במהלך נחיתה ברפיח, במסגרת משימת פינוי לוחם הנדסה שנפצע קשה מירי מחבל. שני לוחמים נהרגו בהתרסקות ושבעה נפצעו

  • ח' אלול התשפ"ד
מסוק "ינשוף", תמונת ארכיון (צילום: עופר צידון, פלאש 90)מסוק "ינשוף", תמונת ארכיון (צילום: עופר צידון, פלאש 90)
אא

שני לוחמי צה"ל נהרגו הלילה (בין שלישי לרביעי) בהתרסקות מסוק "ינשוף" של חיל האוויר במהלך נחיתה, במסגרת משימת פינוי לוחם הנדסה שנפצע קשה מירי מחבל במרחב רפיח.

דובר צה"ל מסר, כי מהתחקור הראשוני עולה שההתרסקות לא נגרמה כתוצאה מאש אויב: "סיבת ההתרסקות עודנה מתוחקרת. לא חל שינוי בפעילות המבצעית של חיל האוויר".

באירוע נפצעו באורחים שונים שבעה לוחמים נוספים, בהם הםצוע שחולץ לאחר שנפגע בקרב מול מחבלים. הפצועים פונו באמצעות ארבעה מסוקים לקבלת טיפול רפואי בבית חולים, ומשפחותיהם עודכנו.

מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר, מינה ועדת חקירה חילית בנושא שתבדוק את נסיבות ההתרסקות.

מסוק הינשוף, או בשמו המקורי בלק הוק, של חברת סיקורסקי, נחשב לאחד המסוקים הבטיחותיים ביותר הקיימים בעולם. זו תאונה קטלנית ראשונה שלו בצה"ל, מאז נכנס לשירות לפני כשלושים שנה. המסוק נבנה כך שיהיה עמיד בפני חלק מהקליעים, ובזמן התרסקות בשל תקלה או פגיעה, תוכנן לספוג כמה שיותר מאנרגיית ההתנגשות, כדי להגן כמה שיותר על היושבים בתוכו.

שתי הטייסות המפעילות אותו בחיל האוויר, 123 ו-124, מהוות את עמוד השדרה של מערך מסוקי התובלה של צה"ל. הוא משמש להובלת 14 עד 20 לוחמים, בנוסף לשלושת אנשי הצוות, וכן למשימות חילוץ ופינוי של יחידת 669, כמו במקרה הלילה.

מתחקיר ראשוני שבוצע בשטח, לאחר ההתרסקות, עלה חשש כי המסוק פגע בקרקע ברכב צבאי שעמד במקום הנחיתה, יתכן בשל תנאי ראות לקויים ואבק רב שלא אפשר לטייס לראות את השטח. שרידי המסוק יעוברו לבדיקה כדי לקבוע מה הוביל לתאונה הקטלנית.

העסקה המשתלמת בעולם: חותמים על שותפות מלאה בעלת תוקף הלכתי בכל זכויות הידברות והגאון הרב זמיר כהן שליט"א. מיליוני זכויות בקליק אחד. לחתימה לחצו כאן
תגיות:חללי צה"לצה"לחרבות ברזלפצועי צה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה