כתבות מגזין

אריאל זילבר: "היינו ארבעה אנשים מתוך יישוב שלם ששמרנו מצוות, ומזה הכל התחיל"

איך נראה חודש אלול הראשון אחרי חזרתו בתשובה, ממי הוא ביקש סליחה לאחרונה, ואיזה פיוט בימים הנוראים מרגש אותו? המוזיקאי אריאל זילבר מתארח במדור "אלול שלי"

אא

נעים להכיר

"אני אריאל זילבר, אלמן, אב לארבעה וסבא לנכדים רבים ברוך השם. נולדתי בפלסטינה ב-1943, בן למשפחת מוזיקאים. אימי ברכה צפירה הייתה זמרת, ואבי בן עמי זילבר ניגן בכינור בפילהרמונית. מאז ומעולם עסקתי במוזיקה ואני ממשיך לעסוק בכך עד היום כזמר, כמלחין וכיוצר. אני אוהב להופיע עם שיריי וימני בדעותיי. כיום אני מתגורר בגיתית שבבקעת הירדן, יוצר ומלחין עד נשמת אפי האחרונה".

מתי חווית את תהליך ההתקרבות לבורא עולם?

"תמיד הייתי אדם מאמין, ובמשך תשע עשרה השנים האחרונות אני זוכה להיות בתשובה שלמה, מה שבא לידי ביטוי באמונה מעשית. אני משתדל לקיים את מצוות השם לפי שולחן ערוך והרמב"ם, שמירת שבת, תפילות, כשרות, תרומות ומעשרות וכל היתר".

איך נראה האלול הראשון שלך כבעל תשובה?

"אני זוכר את חודש אלול בשנה הראשונה כתקופה מאוד מיוחדת. חייתי אז ביישוב מתת שבצפון, על גבול לבנון. מלבדי היו שם עוד ארבעה אנשים דתיים בסך הכל. אני לא זוכר אם קראנו סליחות או תקענו בשופר, ספר תורה בוודאות לא היה לנו, אבל הרגשנו שזה אלול והקפדנו על תפילות, בלי להקל או לוותר. למעשה, זה היה הבסיס להתחזקות שהגיעה לאחר מכן. ההבנה הזו שיהודי חייב תפילה, כי היא דרך ההתקשרות שלו לבורא".

איזה פיוט בימים הנוראים מרגש אותך במיוחד?

"כל הפיוטים בסליחות מרגשים אותי – זה מתחיל ב'אדון הסליחות', ממשיך ל-'בזוכרי על משכבי', עובר דרך 'אתאנו לחלות פניך', 'מחי ומסי', וכן הלאה והלאה. כל פיוט מצמרר ומרגש אותי מאוד. כשאני שר את הפיוטים של הימים הנוראים אני מרגיש קרוב לקדוש ברוך הוא יותר מאשר בימים אחרים, ואת הזכות העצומה בכך שאני זוכה לבקש ממנו רחמים".

מתי הפעם האחרונה בה ביקשת סליחה ממישהו?

"זה היה לא מזמן, בערב שבת. הגעתי לבית הכנסת הקבוע שבו אני מתפלל – בית כנסת המעורב בנוסחי תפילות, בו נוהגים לקרוא שיר השירים לפני תפילת מנחה. נעמדתי להתפלל כחזן, ומכיוון שהיו אנשים שהגיעו באיחור ועדיין קראו את שיר השירים, נאלצתי לקטוע אותם לקראת הסוף, למרות שהיה עוד זמן עד השקיעה ולא הייתי חייב. אז ביקשתי סליחה לאחר מכן. אני לא רוצה שאף אדם בעולם יקפיד עליי חלילה".

תובנות בעקבות השנה האחרונה?

"כל כך הרבה דברים עברו עלינו במהלך שנת תשפ"ד, והתחושה העיקרית שלי היא שחבל שאנחנו לא מצויים בזמן מלכותו של דוד המלך, שהיה חזק ועשה את מצוות השם כמו שצריך, כשהוא יודע לטפל באויביו מבית ומחוץ, ונאמן לקדוש ברוך הוא כל חייו. דוד המלך, על אף שחטא, ידע תמיד לבוא מול הקב"ה ולבקש את סליחתו, הוא עמד בדבריו, ותמיד היה ישר עם הקב"ה. כמה שאנו זקוקים למלך ישראל בתקופה קשה כמו זו".

העסקה המשתלמת בעולם: חותמים על שותפות מלאה עם הרב זמיר כהן וארגון הידברות. מיליוני זכויות בקליק אחד. 

לחתימה לחצו כאן

תגיות:אלולאריאל זילבר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה