חדשות בארץ

החטופה ששוחררה: ראיתי את ירדן ביבס כלוא במכלאה

עדינה משה נחטפה מביתה בניר עוז ושוחררה בעסקה בחודש נובמבר שעבר. לדבריה, המחבלים אפשרו לחטופים ירדן ביבס ועופר קלדרון לשהות לצידה ולצד אחרים לפרק זמן קצר: "ירדן לא ידע מה קרה לשירי וילדים"

ניר עוז (צילום: Chaim Goldberg/Flash90) בעיגול: עדינה משהניר עוז (צילום: Chaim Goldberg/Flash90) בעיגול: עדינה משה
אא

עדינה משה, תושבת ניר עוז בת 72, שנחטפה לעזה בשמחת תורה ושוחררה בעסקה בחודש נובמבר שעבר, חשפה היום (חמישי) בריאיון לגלי צה"ל, כי בשבי פגשה את ירדן ביבס ואת עופר קלדרון, לפרק זמן קצר. עדינה סיפרה כי השניים הוחזקו בנפרד מחטופים אחרים, ושהו במכלאה, ככל הנראה כעונש על כך שהתעמתו עם מחבלים.

לדבריה, "במהלך שהות במנהרה, הבחנתי בחטופים ירדן ביבס ועופר קלדרון מניר עוז כשהם מוחזקים במכלאות. ניגשתי, והיה חשוך לגמרי. שאלתי 'למה אתם במכלאה?' והם אמרו שהם לא יודעים. כששאלתי אם התעמתו עם חמאס - הסתבר שכן. בזמן החטיפה הם התעמתו עם חמאס".

עדינה, שבעלה סעיד נרצח במתקפה על הקיבוץ, הוסיפה כי "עופר וירדן סיפרו לי את הסיפור שלהם. אני מיד חשבתי מה אני עושה עם זה אחר כך. נתתי לזה יומיים ופניתי למפקד של המחבלים ששמרו עלינו. אמרתי לו ששמעתי קולות בעברית, אמרתי לו 'הם מניר עוז'. הוא אמר לי 'מניר עוז? איך את יודעת?'. אמרתי לו שיביא אותם להיות איתנו, ואחרי יומיים הוא הביא את שניהם אלינו לשעה. ואז החזיר אותם בחזרה למכלאה. למחרת הביא אותם עוד פעם לשעתיים".

בריאיון נשאלה החטופה ששוחררה אם ירדן ביבס ידע מה קרה לשירי ולילדים, והשיבה: "הוא ידע להגיד לנו שהוא יצא מהממ"ד ושירי והילדים נשארו בממ"ד. הוא אמר 'אני מאוד מקווה שלא נכנסו אליהם כי כל המחבלים שהיו אצלי בבית תפסו אותי והובילו אותי למקום המפגש בקיבוץ, משם לקחו לחאן יונס'. כך הוא האמין הרבה זמן. בשלב מסוים הלכתי לברר עם החמאס אם שירי והילדים נמצאים עם חמאס. מחבל אמר לי שייקח זמן לברר".

עדינה חשפה כי לאחר שחרורה תושאלה על ידי אנשי השב"כ, וסיפרה להם כיצד נראות המנהרות בהן הוחזקה עם מספר חטופים נוספים: "המנהרות זה מבוך אחד ענק וגדול שנמצא מתחת לאדמה של כל הרצועה. זה ערוצים. כל מיני. ביקשו שאצייר איך המנהרות נראות. אמרתי שברגע שצה"ל ייכנס למנהרות האלה אי-אפשר להציל את החטופים. כי לחמאס על-פי אמונתו ודרכו - הוא ירצח אותם מיד. אין לחמאס מה להפסיד ברגע שהוא רואה כוחות צה"ל. הוא פשוט רוצח את החטופים".

העסקה המשתלמת בעולם: חותמים על שותפות מלאה עם הרב זמיר כהן וארגון הידברות. מיליוני זכויות בקליק אחד. 

לחתימה לחצו כאן

תגיות:חטופים בעזהמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה