חדשות בארץ

האם השכולה: "כינו אותנו 'אוכלי מוות', אבל אנחנו ממגרים את הרוע בשביל החיים"

צורית, אימו של רס"ר מעוז פניגשטיין הי"ד, שנהרג בעת חילוץ חטופים בעזה, התייחסה בכנסת לכינוי "אוכלי מוות". הביטוי נאמר על ידי קצינת בריאות נפש בצה"ל, שכיוונה אותו לחיילים מהמגזר הדתי

רס"ר מעוז פניגשטיין הי"ד (צילום: דובר צה"ל)רס"ר מעוז פניגשטיין הי"ד (צילום: דובר צה"ל)
אא

צורית, אימו של רס"ר מעוז פניגשטיין הי"ד, שנפל בקרבות צפון הרצועה, בעת מבצע לחילוץ גופות חטופים, התייחסה היום (חמישי) בכנסת לכינוי "אוכלי מוות" שניסו להדביק למשפחות שכולות ולחיילים מהמגזר הדתי.

כזכור, הביטוי נאמר לפני כשבועיים על ידי קצינת בריאות הנפש של חטיבת אלכסנדרוני, שאיבדה מספר חיילים בלחימה בעזה. הקצינה, המשרתת במילואים, כתבה בחשבון ה-X שלה כי הציונות הדתית היא "כת של אוכלי מוות". בעקבות דבריה היא הודחה מצה"ל.

אימו של מעוז נשאה היום דברים בדיון בוועדת זכויות הילד בכנסת והתייחסה לדברי קצינת בריאות הנפש. על פי דיווח בערוץ 7 אמרה האם: "איבדתי את בני בכורי בפעולה לשחרור גופות חטופים. בזכות הבן שלי וחבריו חמש גופות הגיעו לקבר ישראל - שני חיילים ושלושה אזרחים. כמובן שהתפילות שלנו הן לחזרתם של כל החטופים והצלחת חיילי צה"ל".

"הסיבה שקראו לי אוכלת מוות היא בגלל שלא רואים כמה יצאנו בשביל החיים, בשביל הזכות של הילדים לחיות, בשביל הזכות של הילדים להתקיים, לישון בשקט, לשחק בגן השעשועים. זה מבחינתי תמונת הניצחון - ילדים בישראל שיכולים לחיות, ולא רק לשרוד. ילדים שלא צריכים לפחד מהמטח הבא או מהמפגע הבא שיבוא להרוג אותם".

האם הוסיפה: "הבן שלי עזב אישה ותינוקת שהוא בקושי זכה להכיר. עוד ימים ספורים היא תהיה בת שנה. בכל חברה מוסרית אפשר לקדש את האנשים שוויתרו על כל מה שהיה להם, באלטרואיזם מוחלט שאחרים יוכלו לחיות, אבל הדבר האחרון שמעניין אותם זה מוות. אנחנו רוצים חיים, אנחנו מתאבלים כל יום על חיים שנגדעו. אנחנו עושים את כל זה בשביל החיים. צריך להחזיק את זה בראש - אנחנו ממגרים את הרוע בשביל החיים".

רס"ר (במיל') מעוז פניגשטיין, מסוסיא, לוחם בגדוד 7008, חטיבת הקומנדו, נפל בקרב בצפון רצועת עזה ב-18 בדצמבר. בן 25 בנופלו. בנם הבכור של צורית ואלעד. אח ליואב, עידו, נגה, אפרת, אריאל ודביר. הותיר אחריו את רעייתו אודיה ואת בתו טנא, שהייתה בת שלושה חודשים כשאביה הנהרג בקרב.

פניגשטיין גדל ביישוב טלמון, התגורר ביישוב גבעת חנן שבהר חברון. הוא למד בישיבות בני נצרים ורמת גן, ולאחר שהשתחרר מהצבא למד בישיבת "רעותא" בכרמל.

העסקה המשתלמת בעולם: חותמים על שותפות מלאה עם הרב זמיר כהן וארגון הידברות. מיליוני זכויות בקליק אחד. 

לחתימה לחצו כאן

תגיות:חללי צה"למלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה