חדשות בארץ

המדינה מגיבה לעתירה בבג"ץ: "לחמאס יש עדיין סמכויות שלטוניות ברצועה"

המדינה הגיבה לעתירה בבג"ץ, אותה הגישו ארגוני שמאל, בדרישה לאפשר הגדלת הסיוע לתושבי הרצועה. בתגובה נטען: "בעת הזו נוכחות צה"ל ברצועה מוגבלת, חמאס משקיע מאמצים לשקם את תשתיותיו"

סיוע שהוכנס לרצועה, אתמול (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)סיוע שהוכנס לרצועה, אתמול (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)
אא

שופטי בג"ץ ימסרו בשבועיים הקרובים את החלטתם בעתירה שהוגשה על ידי ארגוני שמאל, הדורשים לחייב את ישראל להגביר את הסיוע ההומניטרי לתושבי הרצועה ולדאוג שיגיע ליעדו. על פי דיווח היום (שישי) ב-YNET המדינה הגישה תגובה מעמיקה והודתה: "ישראל אינה מקיימת שליטה אפקטיבית בשטח הרצועה. גם כיום, לחמאס יש יכולת להפעיל סמכויות שלטוניות ברצועה".

את העתירה נגד המדינה הגישו מספר ארגונים, בהם "גישה - מרכז לשמירה על הזכות לנוע", "האגודה לזכויות האזרח" ו"רופאים לזכויות אדם". השופטים קיימו בחודשיים האחרונים מספר דיונים וביקשו התייחסות נוספת מהמדינה, על מנת להתעדכן על המצב ברצועה.

בתגובה המעודכנת הוסיפה המדינה כי "הנוכחות של צה"ל מוגבלת, באופייה ובפריסתה, באופן שלא מאפשר שליטה אפקטיבית ובתוכה הפעלת סמכות שלטונית. כוחות צה"ל לא שהו לאורך כלל המלחמה באופן ממושך באזורים ברצועה בהם הייתה נוכחות נרחבת של אזרחים, ולא קנו שליטה אפקטיבית על השטחים בהם פעלו".

"ישראל פגעה פגיעה קשה בארגון חמאס ויכולותיו הצבאיות, אך יכולות אלו טרם נשללו, וההיתקלויות האלימות ממשיכות. לחמאס יש יכולת להפעיל סמכויות שלטוניות ברצועה והוא ממשיך לחתור למימוש סמכויותיו תוך השקעת מאמצים ומשאבים רבים. מאמץ זה מתבטא במספר רבדים, בין השאר השתלטות על סיוע וייעודו. בנסיבות הלחימה הנוכחית ברצועת עזה, ישראל אינה מקיימת 'שליטה אפקטיבית' בשטח".

העסקה המשתלמת בעולם: חותמים על שותפות מלאה עם הרב זמיר כהן וארגון הידברות. מיליוני זכויות בקליק אחד. 

לחתימה לחצו כאן

תגיות:בג"ץסיוע הומניטרימלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה