חדשות בארץ

חדשות השבת: הלחימה בצפון תוכנס לרשימת "מטרות המלחמה"; טילים נורו לעבר אשקלון

פורסם סרטון טרור פסיכולוגי של החטוף שנרצח, אלכס לובנוב הי"ד. מולדובה הודיעה כי החליטה לבטל את כרטיסי טיסה לישראלים שרוצים להגיע לאומן. השירות המטאורולוגי צופה שהיורה יגיע השבוע

אא

הקבינט ידון בצירוף הזירה הצפונית לרשימת מטרות המלחמה - בעקבות התרחבות התקיפות מצד חיזבאללה לעבר יישובי הצפון, הקבינט המדיני-ביטחוני יתכנס מחר. הוא ידון בהצעה להוספת המטרה "החזרת תושבי הצפון לבתים", לרשימת מטרות המלחמה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ערך אתמול התייעצות ביטחונית מצומצמת עם השרים רון דרמר ובצלאל סמוטריץ', ועם ח"כ אריה דרעי, בסיומה הוחלט לעלות את ההצעה לישיבת הקבינט.

כזכור, מטרות המלחמה שנקבעו באוקטובר הן: מיטוט שלטון חמאס והשמדת יכולתו הצבאית, הסרת איום הטרור מהרצועה, מאמץ מרבי לפתרון סוגיית בני הערובה והגנה על גבולות המדינה ואזרחיה.

שר הביטחון יואב גלנט אמר השבוע, במהלך ביקור בגבול הצפון, ש"אנחנו לקראת השלמת המשימות שלנו בדרום, ומרכז הכובד עובר צפונה". עם זאת, הקבינט עוד לא הצביע על היפוך הזירות העיקריות.

מטחים כבדים אל הצפון, שני טילים שוגרו לעבר אשקלון - חיזבאללה שיגר הלילה (בין שישי לשבת) והבוקר כמאה שיגורים לעבר יישובי הצפון ובסיסי צה"ל במרחבים צפת וצפון הכנרת. לא דווח על נפגעים. צה"ל תקף את המשגרים מהם בוצעו השיגורים.

בנוסף, חמאס שיגר היום שני טילים מצפון רצועת עזה לעבר מרחב אשקלון, שם הופעלו אזעקות. שיגור אחד יורט בהצלחה והשני נפל במרחב הימי. אין נפגעים.

פורסם סרטון טרור פסיכולוגי של החטוף שנרצח, אלכס לובנוב - משפחתו של החטוף אלכס לובנוב הי"ד, שנרצח במנהרה ברפיח בשבי חמאס, וגופתו הושבה לישראל, אישרה לפרסום תיעוד, שהועלה על ידי חמאס לרשתות. בסרטון סיפר אלכס על התנאים הקשים בשבי, ופנה למשפחתו: "מתגעגע ואוהב אתכם מאוד".

לובנוב צולם פונה למשפחתו ולראש הממשלה בנימין נתניהו ואומר בין היתר: "ב-7 באוקטובר נחטפתי ממסיבה בחניון רעים בזמן עבודתי. אנחנו מוחזקים בתנאים מאוד-מאוד קשים. אין דברים בסיסיים כמו מים, אוכל, חשמל, היגיינה. כל הזמן יש הפצצות. אנחנו מפוחדים, בקושי מצליחים לישון. העבירו אותי כ-10 מקומות כדי לשמור על החיים שלי. אני מבקש עזרה מהחברים שלי, מעם ישראל. תעזרו להם לצעוק את צעקתי. תצאו לרחובות. תפגינו".

סרטון זה מצטרף לשלושה סרטונים נוספים שפרסם החמאס בימים האחרונים, של החטופים כרמל גת, הירש גולדברג-פולין ועדן ירושלמי. שלושתם נרצחו יחד עם לובנוב על ידי מחבלי חמאס במנהרה ברפיח, וצה"ל חילץ את גופותיהם.

תוכנית ארה"ב לרפורמה במועצת הביטחון והקשר לישראל - משלחת ארה"ב לאו"ם הציגה למועצת הביטחון הצעה לרפורמה במועצה. על פי ההצעה, שני מושבים קבועים יינתנו למדינות אפריקה, ומושב מתחלף למדינות אי קטנות.

השגרירה האמריקנית לאו"ם, לינדה תומאס-גרינפילד, מסרה ל-ynet שהתיקון המוצע במבנה המועצה נועד גם כדי לסייע לתקן את ההטיה האנטי-ישראלית, שישראל סובלת ממנה בזירה הבינלאומית. האמריקנים סבורים שקידום צירופן של מדינות אפריקה למועצה, יקרב אותן אליהם והן ישנו את דעתן גם על ישראל.

בנציגות הישראלית לאו"ם אמרו כי השגריר דני דנון יתמוך ברפורמה האמריקנית, אך הביעו ספקות באשר ליכולת שלה להתממש.

במסיבת עיתונאים אמרה תומאס-גרינפילד: "יש 'בעיה ישראלית' באו"ם. יש התמקדות-יתר באו"ם על ישראל, אפילו לפני עזה. זה משהו שאנחנו מעלים בפני החברות בצורה ברורה: אין מדינה אחרת בעולם שמכבבת באופן קבוע וחודשי על האג'נדה של המועצה, וזה הולך דורות אחורה. אז כן, יש תשומת-לב לא פיירית באו"ם לישראל, וזה בעייתי".

בוטלו כרטיסי טיסה לישראלים שרוצים להגיע לאומן - ממשלת מולדובה הודיעה כי החליטה לחסום את הדרך לאוקראינה. בשל כך היא ביטלה את כל הטיסות שעתידות היו לנחות במדינה בחודש הקרוב, ולהביא אליה חסידים ויהודים שביקשו לעבור לאומן דרך מולדובה.

יותר מ-16 אלף בני אדם, שהזמינו טיסה למולדובה, כדי להגיע בסוף של דבר לקברו של רבי נחמן מברסלב, קיבלו הודעה על ביטול.

בית המשפט יפסוק בעתירה של ארגון "ראש יהודי" נגד עיריית תל אביב - עמותת ״ראש יהודי״, בראשות ישראל זעירא, ממתינה להחלטת בית המשפט בעתירה שהוגשה נגד עיריית תל אביב. הדיון נערך אתמול, והציפיה היא שבית המשפט יורה לעירייה לאפשר תפילות בהפרדה בכיכר דיזינגוף, ביום הכיפורים ובחגים אחרים.

אורי בכור, חוקר אתיקה באוניברסיטה העברית, הגיש בקשה להצטרף לעתירה. הוא הציע מסגרת משפטית אחרת: להתייחס לזכותה של ״ראש יהודי״ לא תחת חופש הפולחן אלא תחת הזכות להפגין. במצב כזה, עשוי בית המשפט להורות לעיריה לאפשר את התפילה, מאחר וזכות הציבור להפגנה היא זכות חוקתית, וזוכה לתמיכה בבית המשפט.

השירות המטאורולוגי: סיכויש היורה יגיע השבוע - השירות המטאורולוגי מסר כי בימים הקרובים השירות צופה ימי סתיו, כשביום שני בבוקר אפשר לצפות להגעת היורה, לפחות באזורי החוף והשפלה. גשמים מקומיים יפקדו את ישראל והם עשויים להיות חזקים לזמן קצר.

מחר, יום ראשון, יהיה מעונן חלקית עם טמפרטורות מעט נמוכות מהממוצע לתקופה, בעיקר בהרים. בבוקר ייתכן טפטוף בצפון הארץ ולאורך החוף. ביום שני יהיה מעונן חלקית עד מעונן, תורגש ירידה קלה בטמפרטורות, והן תהיינה נמוכות מהרגיל לעונה. עד לשעות הצהריים צפויים גשמים מקומיים, מצפון הארץ ועד לצפון הנגב. ינשבו רוחות מתונות עד ערות.

העסקה המשתלמת בעולם: חותמים על שותפות מלאה עם הרב זמיר כהן וארגון הידברות. מיליוני זכויות בקליק אחד. 

לחתימה לחצו כאן

תגיות:מלחמת חרבות ברזלסיכום חדשות השבת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה