בריאות ותזונה

ישנים מאוחר? ייתכן שאתם מסתכנים במחלה חמורה

מחקר חדש מגלה כי אנשים שנוהגים להישאר ערים עד שעות הלילה המאוחרות נמצאים בסיכון גבוה ב-50% לפתח סוכרת סוג 2. מה הקשר בין הרגלי השינה שלנו לבין מחלות כרוניות?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

שינה היא אחד הגורמים המשפיעים ביותר על הבריאות שלנו – לצד תזונה נכונה, פעילות גופנית וגנטיקה. מחקר חדש שהוצג השבוע בוועידה האירופית לחקר הסוכרת במדריד חושף כי אנשים שמעדיפים להישאר ערים עד מאוחר ולהתעורר מאוחר (הם מכונים "אנשי לילה") נמצאים בסיכון מוגבר לפתח סוכרת סוג 2.

במחקר נבחנו נתוני השינה של יותר מ-5,000 משתתפים לאורך שנים, והוא מצא קשר ישיר בין שעות השינה המאוחרות לבין סיכון גבוה לסוכרת. המשתתפים שנשארו ערים עד שעות מאוחרות ונהגו לקום מאוחר, נמצאו בסיכון מוגבר של עד 50% יותר לפתח סוכרת סוג 2, בהשוואה לאלו שהלכו לישון מוקדם ושמרו על סדר יום קבוע.

החוקרים מדגישים כי שינה לא מסודרת, הנובעת ממחסור בשינה או מהפרעות בשעון הביולוגי, עלולה להוביל לסטרס, ירידה בתפקוד המערכת החיסונית, וחוסר איזון במטבוליזם – כל אלה מהווים גורמי סיכון לסוכרת. ד"ר עמית גרין, פסיכולוג ומומחה שינה ממערך השינה של אסותא, הסביר לאתר וואלה כי ניתן לטפל בהפרעות בשעון הביולוגי באמצעות חשיפה לאור יום בבוקר ושימוש במלטונין בערב, ובכך לשפר את איכות השינה ולהפחית את הסיכון למחלות כרוניות.

לסיכום: אם אתם מוצאים את עצמכם ערים בשעות הקטנות של הלילה, ייתכן שכדאי לשקול שינוי בהרגלי השינה שלכם – למען הבריאות.

הידברות נותנת הזדמנות של פעם בשנה, לחתום על שותפות בכל זכויות הידברות והגאון הרב זמיר כהן לשנת תשפ"ה בזיכוי הרבים הגדול בעולם. לחצו כאן >>> או חייגו: 073-222-12-12
 

תגיות:סטרססוכרת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה