חדשות בעולם

העסקה שמאיימת על העולם: האם שיתוף הפעולה בין איראן לרוסיה יוביל לפצצה גרעינית?

ארצות הברית ובריטניה חוששות שאיראן תקבל מרוסיה מידע סודי, שיקרב אותה לייצור פצצה גרעינית. זאת בתמורה לטילים שטהרן מספקת למוסקבה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

חשש במערב: בארצות הברית ובבריטניה חוששים שרוסיה תשתף את איראן בטכנולוגיה ובמידע סודי שיאפשר לה להגיע לפצצה גרעינית, זאת בתמורה לטילים הבליסטיים שרוסיה קיבלה מאיראן.

על פי הדיווח ב"גרדיאן" ובסוכנות הידיעות "בלומברג", איראן ורוסיה מגבירות את שיתוף הפעולה ביניהן גם בתחומים הקשורים לגרעין. אספקת המידע לאיראן, על פי הדיווח, מגיע בתמורה להחלטתה לספק טילים למוסקבה, ולסייע לה במלחמתה נגד אוקראינה.

מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן הזהיר בשבוע שעבר כי רוסיה קיבלה לידיה טילים בליסטיים מאיראן, וכי היא צפויה להשתמש בהם נגד אוקראינה כבר בשבועות הקרובים. מדובר במשלוח של מאות טילים לטווח קצר של 120 ק"מ. עוד הזהיר בלינקן כי רוסיה משתפת עם איראן מידע הקשור לגרעין וגם לחלל.

גם שרי החוץ של מדינות ה-G7 פרסמו הודעה משותפת שבה גינו בחריפות את איראן על משלוח הטילים לרוסיה.

נזכיר כי לאורך השנים האחרונות הכחישה איראן כי היא מעשירה אורניום לצרכי נשק גרעיני וטענה כי מדובר בהעשרה לצרכי אנרגיה בלבד. עם זאת, העשרת האורניום לרמה של 60 אחוזים יכולה להיות רק למטרת פיתוח נשק גרעיני.

הידברות נותנת הזדמנות של פעם בשנה, לחתום על שותפות בכל זכויות הידברות והגאון הרב זמיר כהן לשנת תשפ"ה בזיכוי הרבים הגדול בעולם. לחצו כאן >>> או חייגו: 073-222-12-12
 

תגיות:אירןרוסיהמלחמה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה