חדשות טובות

סגירת מעגל: הנמ"ר נשרף, אבל התפילין של עדי הי"ד הושבו למשפחתו

כמעט שנה לאחר נפילתו של סמ"ר עדי דנן באסון הנמ"ר בעזה, קיבלו הוריו את התפילין שלקח עמו לקרב ושרדו את התופת. בני המשפחה משתפים כי בקרוב יכתבו ספר תורה לזכרו: "אחד הרגעים המרגשים ביותר עבורנו בשנה הקשה הזו"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

כמעט שנה חלפה מאז האסון הנורא בצפון רצועת עזה שבו נהרגו 11 לוחמי גבעתי, וביניהם סמ"ר עדי דנן הי"ד. עדי, מפקד כיתה בגדוד צבר, נהרג כשנ"ט פגע בנמ"ר שבו נסע יחד עם חבריו לנשק. מאז, הוריו ורד ויניב דנן, יחד עם אחיותיו לינוי וליאור, מנסים להתמודד עם השכול העצום ולשמר את זכרו. לאחרונה, רגע של תקווה וסגירת מעגל הגיע כאשר התפילין של עדי, שחשב כי אבדו, הושבו למשפחתו.

"הנשימה שלנו נעתקה", מספרת אחותו ורד לאתר Mynet, "אחרי האסון אמרו לנו שהתפילין נשרפו יחד עם שאר התכולה של הנמ"ר, ולא ציפינו שנשוב ונראה אותם". שבועות ספורים לפני אזכרת 11 חודשים לנפילתו, קיבלה המשפחה שיחת טלפון מקצינת הנפגעים עם הבשורה המרגשת: התפילין של עדי שרדו את התופת.

לדברי הקצינה, הממצאים מהמלחמה נאספים וממוינים באופן יסודי, ורק לאחר בדיקה מדוקדקת התברר כי התפילין שייכות לעדי. "זה היה סימן מלמעלה", מספר יניב, אביו של עדי. "בדיוק באותו יום שבו התבשרנו, הייתי בבית הדפוס להכין מודעות לאזכרה של עדי. כששמעתי על התפילין, הרגשתי שהחוט בינינו לא ניתק".

עדי היה צעיר בן 20 במותו, והותיר אחריו חותם עמוק בקרב משפחתו, חבריו, ופקודיו. מאז נפילתו, בני משפחת דנן פועלים להנצחתו במגוון דרכים. בעוד מספר חודשים, תיערך הכנסת ספר תורה על שמו בבית הכנסת המקומי על מנת להנציח את זכרו. "זה יהיה רגע של גאווה גדולה, אחד הרגעים המרגשים ביותר עבורנו בשנה הקשה הזו", מסכם אחיו יניב.

במכתב שהותיר עדי למשפחתו, הוא הקדיש מילים לכל אחד מבני המשפחה וחיזק אותם בתקופת האבל. "הוא כתב לי שאני האדם שהוא הכי אוהב בעולם" משתפת ורד. "המילים האלה מלוות אותי כל יום."

הקשר עם חבריו הקרובים נותר חזק, ואחד מהם הוא הזמר יונתן קלימי. קלימי הקדיש לעדי שיר ונשאר בקשר עם המשפחה מאז. לאחרונה הוא הוציא את השיר "אל תדאגי אמא", לזכרו של עדי. "עדי נמצא איתנו בכל מקום", מסכמת ורד. "אני מתגעגעת אליו בכל רגע, אבל אני יודעת שהוא שומר עלינו מלמעלה".

הידברות נותנת הזדמנות של פעם בשנה, לחתום על שותפות בכל זכויות הידברות והגאון הרב זמיר כהן לשנת תשפ"ה בזיכוי הרבים הגדול בעולם. לחצו כאן >>> או חייגו: 073-222-12-12
 

תגיות:מלחמהתפילין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה