לומדים מוסר

הרב שגילה איך להפוך כל קושי לשמחה – הסוד שישנה לכם את החיים!

בזמן שכל אחד מתלונן על הקשיים, הרב זיסקינד גילה את הסוד להודות על כל רעה באהבה ושמחה – אל תחמיצו את המסר הזה לחיים טובים יותר!

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הציטוט היומי

"הייתי נזהר מאד ליתן הודאה ושבח לה' יתעלה יתברך שמו על כל מה שהגיע עלי, הן איזה רעה קטנה או גדולה - הייתי מצדיק עלי את הדין בשמחה, ונתתי לה' יתברך גם כן הודאה על זה בשמחה עצומה, בזו הלשון: 'יוצרי ובוראי אתה צדיק על כל הבא עלי כי אמת עשית ואני הרשעתי ואני נותן לפניך שבח והודאה על זה יוצרי ובוראי, כי בוודאי לטובתי עשית לי סיבה זו'. הן על איזה טובה קטנה או גדולה נתתי לו יתברך שמו הודאה ושבח על הטובה שגמלני. ובוודאי כל אדם מוזהר על זה. והיא משנה מפורשת "חייב אדם לברך על הרעה כשם שהוא מברך על הטובה", והיודע תעלומות יעיד עלי שמלבד החיוב מהמשנה הקדושה עבדתי עבודה זו בתמידות מגודל אהבת ה' יתברך שהייתה תקועה בליבי בתמידות".

מקור: הרב אלכסנדר זיסקינד, יסוד ושורש העבודה.

 

משמעות הציטוט

הרב זיסקינד מבאר את החשיבות הגדולה בהודאה לה' על הטובות ועל הרעות.

ניתן לשים לב למספר נקודות בדבריו:

"הייתי נזהר מאד ליתן הודאה ושבח לה' יתעלה יתברך שמו על כל מה שהגיע עלי" – הרב זיסקינד מדגיש את החשיבות הגדולה בהודיה לה'.

"הן איזה רעה קטנה או גדולה - הייתי מצדיק עלי את הדין בשמחה" – החיוב להודות לה' אף על רעות וקשיים.

"ונתתי לה' יתברך גם כן הודאה על זה בשמחה עצומה, בזו הלשון: 'יוצרי ובוראי אתה צדיק על כל הבא עלי כי אמת עשית ואני הרשעתי ואני נותן לפניך שבח והודאה על זה יוצרי ובוראי, כי בוודאי לטובתי עשית לי סיבה זו'" – כך הודה הרב זיסקינד לבורא על קשיים וצרות שהיו בחייו.

"הן על איזה טובה קטנה או גדולה נתתי לו יתברך שמו הודאה ושבח על הטובה שגמלני" – על כל טובה שקיבל, קטנה או גדולה, הודה לה' יתברך על הטובה שגמל לו.

"ובוודאי כל אדם מוזהר על זה. והיא משנה מפורשת: 'חייב אדם לברך על הרעה כשם שהוא מברך על הטובה'" – החיוב להודות לה' על רעות ועל טובות הינו חיוב מפורש על כל אדם.

"והיודע תעלומות יעיד עלי שמלבד החיוב מהמשנה הקדושה עבדתי עבודה זו בתמידות מגודל אהבת ה' יתברך שהייתה תקועה בליבי בתמידות" – הרב זיסקינד מדגיש כי הרבה להודות לה' על הרעות ועל הטובות לא רק בשל החיוב שבכך, אלא בעקבות אהבת ה' שהיתה קבועה בליבו בעוצמה גבוהה.

 

כמה מילים על המחבר

הרב אלכסנדר זיסקינד מהוראדנא היה רב ומקובל ליטאי מהמאה ה-18. התפרסם כאחד מגדולי הרבנים בדורו וכצדיק מיוחד במינו, ונודע בכינויו בעל יסוד ושורש העבודה על שם ספרו. בספרו היסודי "יסוד ושורש העבודה" מודגש רבות חשיבות העניין של מסירות נפש למען שמו יתברך ולמען קיום מצותיו כדי לעשות נחת רוח ליוצרנו ובוראנו, כאשר לדבריו מצווה זו היא "עבודה אחת פרטית ונשגבה מאוד", שאפשר לקיימה גם במחשבה ולא רק במעשה.

העסקה המשתלמת בעולם: חותמים על שותפות מלאה עם הרב זמיר כהן וארגון הידברות. מיליוני זכויות בקליק אחד. לחתימה לחצו כאן

תגיות:הרב אלכסנדר זיסקינדיסוד ושורש העבודה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה