נטורופתיה ורפואה טבעית

מהו הנזק באכילה בשעות הלילה, ומתי מומלץ לאכול?

מערכות הגוף שלנו בנויות כך שכשיורדת החשיכה – הגוף לא זקוק לאוכל. כל מזון, אפילו בריא, שנכנס – מקשה על הגוף ועלול לגרום לנזק

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אחרי יום עמוס בעשייה, זה קורה: מגיע הלילה, השקט – ומרגישים צורך באכילה.

בדרך כלל, האכילה בשעות אלה היא לא מבוקרת. כשאנחנו עייפים בלילה אין לנו הכוח להתמודד מול פיתויים.

מערכות הגוף שלנו בנויות כך שכשיורדת החשיכה – הגוף לא זקוק לאוכל. כל מזון, אפילו בריא, שנכנס – מקשה על הגוף ועלול לגרום לנזק.

כאשר יש אירוע כזה פעם ב... הגוף ינקה ויתקן מחר. הנזק נגרם כשאכילה כזו מתרחשת יום אחרי יום. חשוב להבין שהשינה היא זמן של תהליכי ניקוי ועיבוד מידע וזיכרון. כשיש הפרעה בתהליך השינה – חדות החשיבה נפגמת, וכך גם הזיכרון.

בלילה, מערכת החיסון עוברת בכל תא ותא בגוף ומוציאה תאים לא בריאים. זהו מנגנון שעובד בלילה. אם האכילה חוזרת באופן קבוע, יש סיכון להתפתחות מחלות, לא עלינו. אנשים לא קמים בבוקר ומגלים שהם חולים במחלה מסוכנת. זה קורה כאשר ישנם הרגלים שמכבידים על המערכת בקביעות.

בלילה הגוף עייף, לכן הוא מחפש מקורות אנרגיה זמינים – בעיקר פחמימות ושומנים, וזה משפיע על משקל עודף וגם על איכות השינה. כשנרדמים אחרי ארוחה, הגוף ממשיך לנסות לעכל את המזון. בשעות האלו יש לו קושי, המזון לא מתעכל בצורה נכונה, וזה גורם לריקבון ולשגשוג של טפילים.

במחקר בדקו אנשים שאכלו אותו מזון בדיוק. אלו שסיימו עד השעה שש בערב – ירדו במשקל, ואלו שאכלו אותה כמות מזון בלילה – לא ירדו, והיו שאפילו עלו במשקל. המסקנה היא שעיתוי האכילה גורם להפרעה בחילוף החומרים ובשריפת הקלוריות, ולעליה במשקל.

מגיע לנו לתת לעצמנו – אנחנו צריכים לייצר תחנות טעינה באמצע היום, הפסקות יזומות, וזה אפשרי בכל מצב, גם כשעסוקים מאוד. סדר העדיפויות שלנו צריך להשתנות כדי שלא נגרום נזק. כך נוכל לישון בזמן, ולא נצטרך פיצוי בזמן לא נכון.

ובכל זאת, לאלו שלא מצליחים וצריכים מזון בלילה: נסו תה קמומיל, הוא מרגיע. מרק ירקות ימלא וייתן תחושת שובע, וכך גם דייסת קוואקר דלילה. רצוי להימנע מחלבון מהחי, משוקולד וממזונות חריפים. כל אלו יפריעו לוויסות החום בגוף.

הידברות נותנת הזדמנות של פעם בשנה, לחתום על שותפות בכל זכויות הידברות והגאון הרב זמיר כהן לשנת תשפ"ה בזיכוי הרבים הגדול בעולם. לחצו כאן >>> או חייגו: 073-222-12-12
 

תגיות:בריאותזוהרה שרביט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה