סיפורים אישיים

הסיפור שלא ייאמן: למי הבטיח הגר"ח קניבסקי "הרבה הרבה כסף" – ולמה?

כשהבחור ביקש מרבי חיים קניבסקי 'הרבה הרבה כסף', אף אחד לא ציפה לברכה שתשנה את מסלול חייו – סיפור על חמש דקות שהובילו למהפך רוחני אדיר

הרב חיים קנייבסקי (צילום: פלאש 90)הרב חיים קנייבסקי (צילום: פלאש 90)
אא

הרב אברהם פוקס בסיפור נפלא לאתר "דרשו", שאותו שמע מידידו: "אחד מילדי היה בחור מאוד טוב בתלמוד תורה ובישיבות, אבל באיזשהו שלב נהיה רפיון גדול בלימודים שלו, והוא הורחק מהישיבה, לאחר מכן הרחיקו אותו מישיבה נוספת, וכך התחיל להתגלגל בין ישיבות, מה שעורר אצלי דאגה גדולה מאוד מפני העתיד שלו.

"לאחר תקופה ארוכה שלא היה שיפור, והוא המשיך להתרחק יותר ויותר מהגמרא, וכבר לא היתה ישיבה שהסכימה לקבלו, החלטתי לפנות למרן שר התורה הרב חיים קניבסקי זצ"ל, ולבקש שישוחח עם הבחור, כדי לחדש אצלו את השאיפות לצמוח בתורה וביראת שמים.

"מרן היה אז אחרי האירוע המוחי שחווה, וממילא היה קשה יותר להיכנס אליו. עם זאת, נודע לי שהוא יוצא מדי בוקר, בשעה מוקדמת מאוד, להליכה ב'גן 93' בבני ברק, ובהתאם לכך יצרתי קשר עם מי שליווה אותו, ואמרתי לו שאני מתכוון לבוא למחרת עם בני אל הרב תוך כדי ההליכה, כדי שמרן יברך אותו. ביקשתי ממנו שיכין את הרב מראש לכך שמביאים בחור שצריך חיזוק, ואף שאני לא אגיד את הדברים בזמן שבני שומע, הרב כבר ידע בחכמתו איך להרעיף עליו טללי חיזוק.

"הבן שלי מאוד התרגש, סיפרתי לו שיש לנו הזדמנות לקבל ברכה מרבי חיים קניבסקי והוא התלהב מאוד. למחרת קמנו מוקדם, ובחיל וברעדה הגענו ל'גן 93' כשאני מתפלל בסתר לבי שהקב"ה יעשה לנו נס והבן שלי יעלה על דרך המלך.

"הגבאי ראה אותנו ומרחוק כבר הבחנתי שהוא מסביר לרב שהנה מגיעים האב והבן שעליהם הוא דיבר איתו קודם לכן.

"התקרבנו והרב שואל" 'מה אתם רוצים', נתתי לבן שלי לדבר והוא אמר שהוא רוצה ברכה… שאל אותו הרב: 'איזו ברכה אתה רוצה'?

"הבן שלי השיב בפשטות "אני רוצה הרבה כסף!".

"חשבתי שאני מתעלף מרוב בושה. אוי ואבוי, זה מה שעונים לשר התורה? כסף! מה זה כסף בכלל, אצל הרב מבקשים ברכה ליראת שמים, ילדים טובים, הצלחה בלימודים, מה פתאום כסף.

"אבל הרב הגיב בפשטות ובירך את בני כבקשתו: 'שיהיה לך הרבה כסף!'.

"הבן שלי גם לא היה מרוצה. הגר"ח הבחין בכך ושאל אותו: 'נו… הברכה לא טובה? הרי זה מה שביקשת הרבה כסף!.

השיב לו בני: "כן, אבל אני לא רוצה סתם ככה הרבה כסף, אני רוצה הרבה הרבה הרבה כסף!!!".

"הרב השתתק ושקע במחשבה למשך מספר רגעים תוך שהוא משעין את מצחו על המקל שצעד עימו…

"אני קיוויתי שהאדמה תבלע אותי. איזו בושה, כזאת תאוות ממון שהשתקפה מבקשתו של הבחור ודאי לא נגלתה לעיני הרב כבר זמן רב.

"עם זאת, קיוויתי שמדובר באיזה תרגיל שהרב עושה לו, שכביכול הוא מבין את בקשתו ובהמשך הוא עומד להשתמש בקרבה שנוצרה ביניהם כדי להסביר לו על חשיבות לימוד התורה בכל מצב וכו'…

"הרב פנה לבני ואמר לו: 'אני מסכים לבקשת לברך אותך כפי שביקשת, אבל יש לי תנאי אחד! אם תלמד כל יום חמש דקות, כל יום חמש דקות גמרא, אבל באותה שעה בדיוק בכל יום בקביעות שאי אפשר לזוז ממנה אף פעם, גם בפורים וביום כיפור, כל יום חמש דקות באותן חמש דקות, אם תעמוד בזה, אני מברך אותך שיהיה לך הרבה הרבה הרבה כסף!'

"הרב אפילו חיקה בדבריו את הטון שבו ביקש בני את הבקשה: 'הרבה הרבה הרבה כסף!'.

"הבחור זרח מאושר! הוא ידע שברכה של רבי חיים קניבסקי זה לא סתם, דבר מדבריו לא נופל ארצה. ואני כבר הייתי בטוח שהנה מגיע הרגע לו חיכיתי, אבל לא… מרן חייך אלינו והמשיך בהליכה שלו, כשאני נשארתי מאוכזב… באתי לתקן את בני ולשפר את דרכיו, ומה קיבלתי? ברכה שיהיה לו הרבה הרבה הרבה כסף… נו נו… מה שווה כסף בלי תורה???".

"אבל אחרי שנים הבנתי שעם גדולי התורה לא מתווכחים. מרן בירך אותו כפי בקשתו, אבל לאותה שיחה היתה השפעה אדירה על הבחור. הוא התחיל להקפיד על חמש דקות לימוד בכל יום, ומשם זה הלך והתרחב, עד שכיום, עשר שנים אחרי המעשה, הבן שלי הוא בן תורה אמיתי, מקפיד על קיום המצוות, וכבר חיבר מספר ספרים. מסתבר שהחינוך שלו לתורה עבר דרך ברכה להרבה הרבה הרבה כסף!".

הרב זמיר כהן בשיעור מרתק - הצלחות וטעויות בפרנסה ועושר:

 

הידברות נותנת הזדמנות של פעם בשנה, לחתום על שותפות בכל זכויות הידברות והגאון הרב זמיר כהן לשנת תשפ"ה בזיכוי הרבים הגדול בעולם. לחצו כאן >>> או חייגו: 073-222-12-12
 

תגיות:הרב חיים קנייבסקיהרב זמיר כהן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה