מעניין

תולים כביסה בחוץ? כדאי לכם להיזהר מזה

גם מי שמייבש בגדים באמצעות מייבש כביסה, נזקק מדי פעם לחבל הכביסה. אם אתם משתמשים בו, כדאי שתדעו כמה דברים קודם

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

תליית כביסה על חבלים היא שיטה מסורתית וחסכונית לייבוש בגדים. אף על פי שזו דרך חסכונית ומועילה מבחינת עלויות, ישנם מספר יתרונות וחסרונות שצריך לקחת בחשבון. באתר n12 בדקו מהם היתרונות והחסרונות של תליית כביסה בשמש, ומצאו מספר טיפים והערות חשובות עבורכם.

תחילה, תליית כביסה בחוץ דורשת מקום חשוף לשמש, ולעיתים תופסת הרבה מקום בחצר או במרפסת. חשוב להבטיח שהמיקום יאפשר גישה נוחה לתלייה ולהורדת הבגדים. מתקני כביסה מתקפלים יכולים להיות פתרון טוב אם אין מקום או אם רוצים פתרון נייד יותר, כיוון שהם ניתנים למיקום בכל מקום נגיש.

בנוסף, כאשר תולים את הכביסה בחוץ, היא עלולה לספוג אבק, עובש וריחות זיהום מכוניות חולפות או עשן. לכן, חשוב להיות מודעים לסביבה שבה תלויה הכביסה, ולמנוע מהכביסה להיחשף לזיהום.

ויש גם התייחסות לחרקים ובעלי חיים. תליית כביסה על חבל בחוץ עלולה להביא לבעיה של גללים של ציפורים או חרקים שנדבקים לבגדים. במיוחד אם החבל נמצא מתחת לעץ, סיכוי גבוה שהבגדים יתלכלכו ויהיה קשה לנקות אותם שוב. בגדים עם סיבים נוטים למשוך בעלי חיים, דבר שעלול להזיק לפריטים.

ומה לגבי מזג האוויר? כדי שהכביסה תתייבש ביעילות, דרוש מזג אוויר שמשי ויבש. ימים סוערים, גשמים או רוחות חזקות עלולים ללכלך את הכביסה ולהזיק לה. חשוב לקחת בחשבון את תנאי מזג האוויר, ולשים לב שעוצמת השמש עלולה להלבין את הבגדים או לגרום לדהיית צבעים, במיוחד בבגדים כהים. עם זאת, שמש גם מסייעת בהורדת ריחות רעים ובהפחתת קמטים בבגדים.

לסיכום, תליית כביסה בחוץ יכולה להיות פתרון חסכוני ויעיל, אך חשוב לשקול את יתרונותיה ואת חסרונותיה. אם תנאי מזג האוויר אינם מתאימים או אם ישנן בעיות אפשריות עם זיהום וחרקים, כדאי לשקול פתרונות חלופיים כמו מתקני כביסה מתקפלים.

הידברות נותנת הזדמנות של פעם בשנה, לחתום על שותפות בכל זכויות הידברות והגאון הרב זמיר כהן לשנת תשפ"ה בזיכוי הרבים הגדול בעולם. לחצו כאן >>> או חייגו: 073-222-12-12
 

תגיות:כביסהזיהום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה