חדשות בארץ

היועמ"שית לבג"ץ: רק ועדה ממלכתית תחקור את אירועי ה-7 באוקטובר

שופטי בג"ץ ידונו בעתירה שהוגשה לחייב את הממשלה להקים ועדת חקירה ממלכתית לאירועי מתקפת הטרור בעוטף. היועמ"שית התבקשה להגיש תגובה, והיא תכלול תמיכה בעתירה

המתקפה על העוטף, ארכיון (צילום: Gili Yaari /FLASH90)המתקפה על העוטף, ארכיון (צילום: Gili Yaari /FLASH90)
אא

שופטי בג"ץ ידונו השבוע בעתירה שהוגשה כנגד ממשלת ישראל. בעתירה נדרשת הממשלה להקים ועדת חקירה ממלכתית לאירועי השבעה באוקטובר והמתקפה על העוטף. בעתירה מתבקשים השופטים להורות לממשלה שלא להקים ועדת חקירה ממשלתית.

היועמ"שית גלי בהרב מיארה התבקשה על ידי השופטים להגיב בשם המדינה, ותגובתה תימסר ככל הנראה היום (שני).

על פי דיווח ב-ynet מיארה לא תתנגד לעתירה, ותודיע כי יש להקים ועדה ממלכתית ולא ממשלתית. מיארה עשויה אף לטעון כי יש להקים את הוועדה כעת ולא לחכות עם ההחלטה, כפי שמבקש ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהצהיר כי ועדה תקום רק לאחר סיום המלחמה.

כזכור, בישיבות הממשלה האחרונות שדנו בנושא, הביעה מיארה את דעתה שהקמת ועדה כעת אף תסייע לישראל, ובמיוחד לראשיה, להדוף את העתירות בבית הדין הבינלאומי בהאג ואת בקשות המעצר נגד נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט בבית הדין הפלילי בהאג.

בייעוץ המשפטי לממשלה סבורים כי אם ישראל תקים כעת ועדה, הרי שבית הדין יהיה חייב להכיר בכך שכן על פי החוק הבינלאומי מדינה שמקיימת בדיקה עצמאית לתלונות כלפיה, לא תעמוד לדין בינלאומי.

יש לציין כי ועדת חקירה ממלכתית, בניגוד לממשלתית, מוקמת על ידי בית המשפט העליון, ובראשה ניצב מכהן או בדימוס. לעומת זאת, ועדת חקירה ממשלתית ממונה על ידי הממשלה.

העתירה לבג"ץ הוגשה לפני כארבעה חודשים על ידי משפחות שכולות, משפחות מפונות, וקרובי חטופים. העותרים דורשים לחקור את הדרג המדיני, את כוחות הביטחון, את השירות הציבורי, ואת כל מי שהייתה להם נגיעה כלשהי לתהליכים ולהחלטות לפני וביום השביעי באוקטובר.

העסקה המשתלמת בעולם: חותמים על שותפות מלאה עם הרב זמיר כהן וארגון הידברות. מיליוני זכויות בקליק אחד. לחתימה לחצו כאן

תגיות:בג"ץועדת חקירה ממלכתית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה