כתבות מגזין

"הרופאים לא נתנו לאחותי סיכוי, בדיקת המזוזות הצילה אותה"

אחרי שחיי אחותו ניצלו בזכות בדיקת המזוזות, החליט ליאור חיים לעשות הכל כדי להעלות את חשיבות הנושא. בימים אלו, בהם הוא סוגר מעגל עם חלוקת המזוזה ה-1000 במספר, הוא משתף בסיפורו המרגש

"פרויקט של מזוזות". ליאור חיים עם הרב אליהו ועקנין"פרויקט של מזוזות". ליאור חיים עם הרב אליהו ועקנין
אא

אם תפגשו את ליאור חיים כשהוא באחת מנסיעותיו באזור הצפון, תוכלו להיות בטוחים כמעט בוודאות שהוא עוסק ב"פעילות המזוזות" שלו: מעביר מזוזות לבדיקה, קונה מזוזות חדשות, ובעיקר מעלה את המודעות לנושא בכל דרך אפשרית.

"אני איש פשוט, מתגורר באזור עכו מאז שהייתי ילד", הוא אומר. "יש אנשים הרבה יותר צדיקים וגדולים ממני, אבל בכל הנוגע לנושא המזוזות, אני פשוט לא מסוגל לוותר על הזכות, ואין מי שפונה אליי ומבקש מזוזות, ולא נענה באופן מידי".

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

"הרופאים היו המומים"

הפעילות המיוחדת של ליאור מגיעה בעקבות סיפור משפחתי מרגש שהתרחש לפני למעלה מארבעים שנה:  ליאור היה אז ילד בן שש, כשאחותו בת השלוש התלוננה על כאבי גב חזקים במיוחד. כאבי גב לילדה קטנה אינם תלונה שכיחה, וזה בהחלט הדליק נורה אדומה אצל הוריו, שמיהרו איתה אל הרופא כדי לבדוק ולברר את העניין.

רופא הילדים הפנה אותם לרופא בכיר יותר, וכשגם הוא לא מצא דבר – הופנתה הילדה לבירור בבית החולים רמב"ם, שם נחתה על ההורים הבשורה הקשה: הפעוטה בת השלוש סובלת ממחלה ממאירה וקשה מאוד. "מאותו רגע התהפכו לנו החיים", נזכר ליאור. "אחותי אושפזה בבית החולים, והוריי חילקו את זמנם בין שהות איתה לבין שהות עם הילדים האחרים בבית, ובנוסף ניצלו כל רגע פנוי כדי לנסוע להתברך מגדולי ישראל".

ליאור מציין כי הוריו כלל לא היו דתיים באותם ימים, אך כשאחותו חלתה הם פשוט קלטו באופן המוחשי ביותר שלא הרופאים עם תחזיותיהם השחורות הם אלו שיוכלו להצילה, אלא אך ורק בורא עולם, הם גם הבינו שהשליחים הטובים ביותר שיוכלו לפעול למענם, יהיו הרבנים ותלמידי החכמים.

"הוריי הגיעו עד לרבי מליובאוויטש בניו יורק", הוא מספר, "וכשהם ביקשו את ברכתו, הרבי לא שאל אלא פשוט אמר להם: 'כל המזוזות בבית שלכם פסולות, צריכים להחליף מזוזות, והכל יהיה בעזרת השם בסדר".

ליאור נשמע נרגש כשהוא מציין שהוריו אכן דאגו להחליף את כל המזוזות בבית תכף ומיד. זמן קצר לאחר מכן עברה אחותו ניתוח מורכב מאוד במשך 14 שעות, שבסיומו הודיעו הרופאים ההמומים שהילדה נקייה, למרות הפרוגנוזה הקשה. אחרי שנה של מחלה, היא יצאה משערי בית החולים, והמחלה לא שבה עוד.

הרבי מלובביץ'הרבי מלובביץ'

החיים משתנים

ליאור היה באותם ימים ילד קטן, אך הוא זוכר היטב את מה שארע בתקופה שלאחר מכן. "הוריי הפכו באופן חד משמעי לדתיים, כל המשפחה החלה לשמור שבת, וכילדים נשלחנו למוסדות דתיים. אני זוכר שזו הייתה עבורי תקופה מאוד מבלבלת, כי היא התחילה בשנה שלמה בה כמעט לא ראינו את ההורים, והתארחנו בעיקר אצל קרובי משפחה, ופתאום ההורים חוזרים, אבל המציאות שהכרנו לא חוזרת, כי כל המהות של הבית משתנה".

היה לך קשה עם זה?

"לא. הייתה בבית שמחה גדולה בכך שזכינו לקבל את אחותי בחיים, וזה פשוט השפיע על כולנו. החיים שלנו השתנו, אך רק לטובה".

את גודל השפעתו של הסיפור ניתן לראות עד היום, כאשר ליאור לוקח לעצמו כשליחות להפיץ את חשיבות נושא בדיקת המזוזות. "בכל פעם שאני שומע על מישהו שיש לו בעיות במזוזות, אני ממליץ לו לבדוק אותן, וגם נוסע בעצמי כדי להעביר את המזוזות שלו לבדיקה. בכל פעם מחדש אני מצטמרר כשנודעים לי סיפורים על מזוזות שנבדקו ונמצאו בלתי כשרות, או סיפורי ניסים, על החלפות מזוזות שבעקבותיהן השתנו החיים של האנשים, הם זכו לישועות ולקבלת התפילות.

"יש לי חבר טוב שעבר לבית חדש, והמלצתי לו לבדוק את המזוזות הקיימות בו. למרבה ההפתעה הוא השיב לי: 'אין לי בכלל מזוזות בבית'. באותו רגע אמרתי לו: 'המתנה שאני נותן לך לרגל מעבר הדירה היא מזוזות'. במקרה אחר המלצתי לחבר טוב שהתמודד עם מחלה קשה, לבדוק את המזוזות בבית. הוא בדק והסתבר שכולן, ללא יוצאת מן הכלל, היו פסולות. הוא החליף את המזוזות וכיום הוא הבריא לגמרי, למרות שבשלב מסוים הרופאים העריכו שיש לו חמישה ימים בלבד לחיות".

מיהם האנשים שאתה בעיקר מחזק בתחום?

"כולם, גם חילוניים וגם דתיים. אני מתגורר באזור הצפון, ובפרט בתקופה הזו שיש בה מלחמה, עם כל כך מפונים ואנשים שעוברים דירות ולא תמיד מתפנים לחשוב על המזוזות שקיימות או לא. חשוב לי לצאת בהעלאת המודעות, כדי שאנשים לא יאפשרו לעצמם לישון אפילו לילה אחד בבית בלי מזוזה, כי זה הקשר היומיומי שלנו עם ריבונו של עולם, וזו ההגנה שלנו".

יש לך הערכה בכמה מקרים כאלו טיפלת?

"כבר עשרות שנים שאני עוסק בתחום הזה, ועברו דרכי יותר מ-1000 מקרים. במקצועי אני הייטקיסט, אך מכיוון שיש לי  ילדה מיוחדת בבית, עם דלקת פרקים, אני מבצע הרבה נסיעות יקרות ברחבי הארץ, ומנצל את זה כדי לשנע לאנשים את המזוזות לבדיקה. אני עושה את הכל בברכתו של הרב שלי, הרב אליהו ועקנין, שהוא זה שגם כותב את המזוזות. שנינו מאושרים מזיכוי הרבים, ומזמינים את כל מי שמעוניין להתחזק בכך לפנות אלינו. בעזרת השם נשמח לעזור לו".

הידברות נותנת הזדמנות של פעם בשנה, לחתום על שותפות בכל זכויות הידברות והגאון הרב זמיר כהן לשנת תשפ"ה בזיכוי הרבים הגדול בעולם. לחצו כאן >>> או חייגו: 073-222-12-12
 

תגיות:מזוזהנס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה