חדשות כלכלה

יוקר המחיה: המדד עלה בעקבות עלייה במחירי המזון והדיור

זינוק משמעותי נרשם באינפלציה והמדד עלה בכמעט אחוז. על פי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, עליות מחירים בולטות נרשמו בירקות הטריים שזינקו ב-13% ובתחבורה שהתייקרה ב-2.8%

אילוסטרציה (Miriam Alster/FLASH90)אילוסטרציה (Miriam Alster/FLASH90)
אא

מדד המחירים לצרכן עלה החודש ב-0.9, הרבה מעבר לתחזיות והעלה בכך את שיעור האינפלציה השנתי ל-3.6% לעומת חודש שעבר (3.2%). כך דיווחה היום (שני) הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.

עליות מחירים נרשמו בסעיפי ירקות טריים (13.2%), תחבורה (2.8%), דיור (0.6%), חינוך, תרבות ובידור (0.5%). תחזוקת הדירה עלה ב-0.4% ומחירי המזון ב-0.3%. ירידות מחירים בולטות נרשמו בסעיפי הלבשה והנעלה (1.1%), תקשורת (0.8%) וריהוט וציוד לבית (0.4%). על פי הדיווח, ההערכה של בנק ישראל היא לא ניתן יהיה להוריד את הריבית לפני אמצע 2025.

מדד מחירי הדיור של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה הציג עלייה בשיעור של 0.9% בחודשים יוני-יולי האחרונים, לעומת חודשים מאי-יוני השנה. בכך השלימו הדירות התייקרות שנתית בשיעור של 5.8%. לשם השוואה, במדד הקודם נרשמה עלייה שנתית בשיעור של 4.7%.

במדד המחירים לצרכן לחודש אוגוסט פורסם מדד שכר דירה. מהנתונים עולה כי בשכר הדירה החודשי, עבור השוכרים אשר חידשו חוזה, נרשמה עלייה של 2.6% ועבור השוכרים החדשים נרשמה עלייה של 5.3%.

כזכור, בתחילת החודש הודיע שר האוצר בצלאל סמוטריץ כי יעד הגירעון בתקציב 2025 יהיה מתחת ל-4 אחוז, זאת בהתאם להמלצות הדרג המקצועי ושל בנק ישראל. שר האוצר הגדיר את צעדי ההתכנסות הכוללים הקפאות שכר, מדרגות מס וקצבאות, וכן שורת צעדי חיסכון והתייעלות במשרדי הממשלה ובשירות הציבורי, בסכום כולל של כ-35 מיליארד שקלים.

הידברות נותנת הזדמנות של פעם בשנה, לחתום על שותפות בכל זכויות הידברות והגאון הרב זמיר כהן לשנת תשפ"ה בזיכוי הרבים הגדול בעולם. לחצו כאן >>> או חייגו: 073-222-12-12
 

תגיות:מדד המחירים לצרכןיוקר המחיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה