חדשות בארץ

הצפון בוער: בתוך שבועיים, הירי לצפון העצים בהשוואה לחודש שעבר

על פי מכון המחקר "עלמא", לחקר האתגרים הביטחוניים על גבול הצפון, מתחילת החודש בוצעו 163 תקיפות מלבנון כנגד ישראל. המדובר במאות רקטות וכטב"מים

נפילת רקטה בקיבוץ שניר, היום (צילום: Ayal Margolin/Flash90)נפילת רקטה בקיבוץ שניר, היום (צילום: Ayal Margolin/Flash90)
אא

רקטות נורו הערב לאצבע הגליל וגרמו לשריפה בפאתי קיבוץ שניר. כוחות כיבוי הוזעקו למקום ופעלו לכיבוי השריפה. לא דווח על נפגעים. משעות הבוקר נורו כעשרים רקטות וכטב"ם לעבר יישובי הסביבה. הקבינט הביטחוני מדיני יתכנס הערב וידון במצב המלחמה בצפון ובתוכניות להמשך.

השבועיים האחרונים היו עצימים מבחינת כמות התקיפות מצד חיזבאללה אל עבר שטח ישראל. על פי מכון המחקר "עלמא", לחקר האתגרים הביטחוניים על גבול הצפון, מתחילת החודש בוצעו 163 תקיפות מלבנון כנגד ישראל. הכוונה במספר התקיפות ולא בכמות הרקטות שנורו, המגיעה לכמה מאות.

על פי הנתונים, 163 אירועי תקיפה אירעו מתחילת החודש ועד הבוקר. נרשמו 93 אירועי ירי תלול מסלול (מתוכם כ-560 רקטות), 34 אירועי שיגור כטבמי"ם, 23 אירועי ירי טילי נ"ט,11 אירועים בהם לא ידוע סוג האמל"ח, ושני אירועי ירי טיל קרקע - אוויר.

חיזבאללה לקח אחריות על 140 תקיפות מתוך ה-163 בסך הכל. אל פג'ר, הזרוע הצבאית של ג'מאעה אלסלאמיה, לקחה אחריות על שתי תקיפות. חמאס וגדודי ההתנגדות בלבנון לקחו אחריות על תקיפה אחת כל אחד. על 18 אירועים לא נלקחה אחריות.

מבחינת המרחבים שספגו את התקיפות: מרבית הירי בוצע לגזרה המזרחית (מצפת מזרחה) – 92 אירועי ירי. 67 אירועים כוונו לגזרה המערבית.

מתחילת חודש ספטמבר, בוצעו 30 אירועי ירי לאזורים מעל טווח החמשת הקילומטרים מגבול לבנון, בתוך שטח ישראל, אזורים שאינם מפונים מתושבים. ההתקפות על ישראל נגד אזורים שאינם מפונים מתושבים, כללו 21 אירועי ירי תלול מסלול (לפחות 365 רקטות) ו-9 אירועים בהם שוגרו כטב"מים מתאבדים.

לשם השוואה, בכל חודש אוגוסט 2024 בוצעו סך הכל 45 אירועי ירי לאזורים הלא מפונים.

תגיות:חיזבאללהמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה