חדשות בארץ

מחבלי נוח'בה סייעו לצה"ל באיתור חטופים

מחבלים שנעצרו בעזה חשפו בפני חוקרי שב"כ מידע על מנהרות ומבנים בהם הוחזקו חטופים ישראליים. חלקם קיבלו טיפול רפואי בבתי חולים בישראל ובתמורה התלוו לכוחות ברצועה, והובילו לאותם מקומות מסתור

סריקת מנהרה בעזה (צילום: דובר צה"ל)סריקת מנהרה בעזה (צילום: דובר צה"ל)
אא

חלק רב מהמידע שהוביל לשחרור חטופים ישראליים מעזה, ולחילוץ גופות של חטופים נוספים, התקבל מתחקור מחבלי נוח'בה שנעצרו בעזה והובאו לחקירה בישראל. היום (שני) דווח בחדשות 12 כי חלק מאותם מחבלים חשפו מיקומים שבהם הוחזקו חטופים, וחלקם אף קיבל טיפול רפואי בבתי חולים בארץ.

על פי הדיווח, המחבלים שנחקרו בשדה תימן ידעו להצביע על מקומות שבהם הוחזקו החטופים או על מחבלים אחרים שהחזיקו חטופים. בעקבות המידע שנמסר לצה"ל, הכוחות נכנסו לאותם מקומות וסרקו אותם. לעיתים המחבלים אף התלוו אליהם לרצועה.

שר הבריאות אוריאל בוסו התייחס בשיחה עם YNET לטיפול במחבלים בבתי החולים בישראל והודה כי "המערכת חייבת לטפל בכל מי שמגיע בשעריה. חלק מהמחבלים הללו שטופלו במערכת נכנסו לתוך עזה, למנהרות, והביאו חטופים כשצריך. יש מידע מציל חיים עכשיו. לכן, אנחנו מביאים אותם לטיפול בשביל לייצב אותם, לא בשביל להעניק להם מסז'".

בחודשים האחרונים התיר השב"כ לפרסם קטעים מחקירות של מחבלים. בחדשות 12 פורסמה חקירה של מחבל שאישר בפני חוקריו את ההוראות שקיבל ביום המתקפה עלה עוטף. לדבריו, ההוראה הייתה להרוג את הגברים ולחטוף קשישים, נשים וילדים.

מחבל נוסף סיפר בחקירה: "נכנסנו בבוקר לקחת שבויים ולהישאר בבתיהם. אז אמרו לנו 'תטהרו את הבתים ותחטפו כמה שיותר שבויים'. בעזה מי שמביא שבויים מקבל מענק של דירה ו-10,000 דולר, ככה אמר לנו המפקד. הם רצו כמה שיותר שבויים, זו הייתה מטרת הכניסה מבחינתם".

תגיות:מלחמת חרבות ברזלחטופים בעזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה