חדשות בארץ

גלנט: "הדרך היחידה שנותרה להחזרת תושבי הצפון לביתם - באמצעות פעולה צבאית"

על רקע הדיווחים כי יסיים בקרוב את תפקידו, שר הביטחון יואב גלנט נפגש עם שליחו של נשיא ארה"ב, עמוס הוכשטיין. האמריקנים דורשים מישראל להימנע ממלחמה כוללת

נתניהו וגלנט, ארכיון (צילום: לע"מ)נתניהו וגלנט, ארכיון (צילום: לע"מ)
אא

בצל הדיווחים על האפשרות כי יפוטר בקרוב, שר הביטחון יואב גלנט נפגש אחר הצהריים (שני) עם עמוס הוכשטיין, היועץ המיוחד של נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן. בפגישה השתתפו שגריר ארה"ב בישראל ג׳ק לו, מזכירו הצבאי של שר הביטחון תת אלוף גיא מרקיזנו וראש חטיבת האסטרטגיה בצה"ל, תת אלוף בני גל.

מלשכת שר הביטחון נמסר כי בשיחתם, דנו המשתתפים במאמצים המתבצעים לשינוי המצב הביטחוני בגבול הצפון ולהשבתם של תושבי הצפון לביתם בביטחון. שר הביטחון ונציג צה"ל הציגו להוכשטיין את פעולות צה"ל נגד כוחות חיזבאללה בצפון.

שר הביטחון גלנט הדגיש בפני השליח הוכשטיין כי האפשרות להסדרה חולפת, חיזבאללה ממשיך לקשור עצמו לחמאס ומסרב לסיים את העימות, ולכן, הדרך היחידה שנותרה כדי להחזיר את תושבי הצפון לביתם, תהיה באמצעות פעולה צבאית.

בפגישה, גלנט הדגיש את חשיבות הגיבוי האמריקני לזכותה של ישראל להגן על עצמה ולהשיב את תושבי הצפון לביתם לאחר שינוי המצב הביטחוני במרחב הגבול.

קודם לכן, בדיון ביטחוני שהתקיים בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו, ועל פי דיווח ב-YNET, שר הביטחון אמר כי "כל הזמן דיברתי על הסלמה או הסדרה, אבל אין אפשרות להגיע להסדרה. יש רק אפשרות אחת - ללכת במלוא העוצמה ולהפעיל את כל הכוח הצבאי שלנו במטרה להחזיר את תושבי הצפון הביתה".

מנגד, הוכשטיין הדגיש בפני גלנט, ולפני כן בפגישה עם נתניהו, כי "הממשל מודאג מהקריאות בתוך מערכת הביטחון למערכה בלבנון, ומזהיר מהשלכותיה". בפגישה נוספת, עם הנשיא יצחק הרצוג, אמר הוכשטיין כי "עימות רחב יותר בלבנון עלול להתפתח לעימות אזורי רחב וממושך הרבה יותר. ארה"ב לא מאמינה שהרחבת העימות בלבנון תשיג את המטרה של החזרת תושבים לביתם בצפון ישראל". שליחו של הנשיא ביידן הוסיף כי ארה"ב נותרה מחויבת להחלטה דיפלומטית לגזרה הצפונית, בין אם יחד עם הסכם הפסקת אש בעזה, או בפני עצמה.

נתניהו אמר להוכשטיין, בפגשיתם בקריה בתל-אביב כי לא ניתן יהיה להחזיר את תושבי הצפון ללא שינוי יסודי במצב הביטחוני. על פי שלכת נתניהו, ראש הממשלה אמר כי "ישראל מעריכה ומכבדת את תמיכת ארה"ב, אך בסופו של דבר תעשה את מה שדרוש כדי לשמור על ביטחונה ולהחזיר את תושבי הצפון לבתיהם בבטחה".

תגיות:יואב גלנטמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה