סלבס בהתחזקות

"נגביר יצר טוב על ידי תורה": המסר הרוחני של קובי פרץ לקראת חודש אלול

הזמר כתב דברי תורה לרפואת החטופים, והסביר לעוקביו: "עצם ההחלטה של אדם לא להיכנע ליצריו אלא להוביל ולשלוט בהם, היא כבר עיקר המלחמה ועיקרו של הניצחון"

קובי פרץ (צילום: יוסי זליגר, פלאש 90)קובי פרץ (צילום: יוסי זליגר, פלאש 90)
אא

הזמר קובי פרץ שיתף ברשתות החברתיות מסר חזק לקראת חודש אלול, כשהוא מצטט מהתורה ומשלב פירוש מעמיק המתייחס לאירועים העכשוויים בצפון. תחת הכותרת "שדברי התורה יהיו לעילוי נשמת כל הנרצחים, ולרפואת כל החולים וכל החטופים, והשבתם במהרה בריאים ושלמים", פרץ ציטט מפרשת "כי תצא" וכתב "כי תצא למלחמה על אויביך, ונתנו השם אלוקיך בידו" (ספר דברים, פרק כ"א, פסוק י') והסביר כי מלחמת האדם אינה רק נגד אויב חיצוני אלא גם נגד "היצר הרע הפנימי". הוא מציין כי היציאה למלחמה היא לא רק פעולה פיזית, אלא גם החלטה אישית להתמודד עם הקשיים והפיתויים שבחיים. "עצם ההחלטה של אדם לא להיכנע ליצריו אלא להוביל ולשלוט בהם, היא כבר עיקר המלחמה ועיקרו של הניצחון", הוא כתב.

"חברים יקרים, אנו נמצאים בעיצומו של חודש אלול, היצר מנסה להתנכר אלינו ולהחטיא אותנו, אבל אל לנו ליפול ברשת שלו", סיכם פרץ. "אלא הפוך – 'כי תצא למלחמה', בואו נילחם בו ונגביר את היצר הטוב על ידי תורה ומעשים טובים. יהי רצון שנזכה לכבוש את יצרנו, ונזכה להגיע ליום הדין מתוך הכנה ראויה".

לאחרונה, בפוסט שכתב לרגל פרשת ואתחנן, הסביר פרץ כי "משה רבנו מצווה את בני ישראל לדורות לזכור ולדעת, כי הוא זה שקיבל את התורה מהקב"ה והעבירה אל בני ישראל!", כותב פרץ. "לכן נקראת התורה תורת משה ואין לאף אחד רשות לשנות, או לגרוע ממנה אפילו אות אחת! התורה חייבת לעבור מדור לדור בדיוק כפי שקיבל אותה משה בהר סיני!".

בהמשך נותן פרץ הצצה לפירוש נוסף, על דרך הדרש. "משה רבנו רומז לבני ישראל כאומר: 'אתם יודעים מה עומד בינכם לבין הקב"ה? מה מפריע לכם בעבודת השם שלכם? אנכי! האנוכיות!' כל עוד אדם אנוכי חושב רק על עצמו ועל הנאותיו, הוא לא יוכל להתקדם בעבודת השם שלו!". לסיכום, הוא כתב כי "בבוקר קשה לקום, בערב עייפים מכל היום, בקיץ חם, בחורף קר, בקיצור - אלף תירוצים ואף לא סיבה אחת טובה! ברגע שנבטל את האנוכיות, נתגבר על התאוות והעיכובים, רק אז נוכל להתקרב לקב”ה. שרק נחייך ונזכה לאהבת חינם".

הידברות נותנת הזדמנות של פעם בשנה, לחתום על שותפות בכל זכויות הידברות והגאון הרב זמיר כהן לשנת תשפ"ה בזיכוי הרבים הגדול בעולם. לחצו כאן >>> או חייגו: 073-222-12-12
 

תגיות:אלולקובי פרץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה