חדשות בארץ

"שמרנו שבת, כשהיא יצאה קיבלנו את הבשורה": משפחתו של אלמוג סרוסי הי"ד כואבת

11 חודשים המתינה משפחת סרוסי לשובו של הבן, עד שקיבלה את הבשורה המרה. אביו: "היה כאן פספוס עצום, יכולנו להציל אותו"

אלמוג סרוסי הי"דאלמוג סרוסי הי"ד
אא

11 חודשים המתינה משפחת סרוסי לשובו של הבן, אבל לאחרונה היא קיבלה את הבשורה על רצח בנם, אלמוג הי"ד, שנחטף ונרצח במהלך שהותו בשבי חמאס. המשפחה שמרה על פרופיל נמוך לאורך התקופה, אבל בראיון ראשון מאז הם סיפרו לחדשות 12 על מה שעברו. "זה היה פספוס עצום. יכולנו להציל אותו", אמר יגאל סרוסי, אביו של אלמוג.

אלמוג, לוחם בגבעתי, היה באזור מסיבת הנובה בזמן מתקפת הטרור באוקטובר. אחותו שקד נזכרת באותו היום: "כשראיתי את הדיווחים על המסיבה ברעים, הבנתי שהוא שם, אבל אמרתי לעצמי שיהיה בסדר". השיחה האחרונה עם אלמוג התרחשה בטעות, כשהוא נפצע בניסיון להציל את בת זוגו שחר, שגם היא נרצחה.

לאחר שנחטף, משפחת סרוסי התמודדה עם חוסר ודאות כואב. "חיכינו לנס" סיפרה נירה, אימו של אלמוג. אביו יגאל זומן לזהות את גופתו, אך תחילה היה משוכנע שזה לא בנו. רק לאחר זיהוי באמצעות טביעות אצבע, התגלתה האמת המרה.

את ההודעה על מותו הם קיבלו ביום שבת לפני כשבועיים, כשברשת החלו לצוץ שמועות על ששת החטופים. נירה שחזרה: "אנחנו שומרים שבת, אז כשיצאה השבת הגיע חבר של אלמוג ועדכן אותנו דרך הטלגרם". שקד נזכרה כי "חווינו שוב את מה שחווינו בשבועות הראשונים. אמרנו עד שזה לא סופי - זה לא סופי. נשארה לנו אופטימיות קטנה עד הסוף - עד שאבא בא להגיד לנו שזה סופי לגמרי".

במהלך חודשי השבי, קיבלו בני המשפחה דיווחים על כך שאלמוג בחיים, ואף הוחזק בתנאים קשים יחד עם חטופים נוספים. "אלמוג תמיד ידע לשרוד" אמר אחיו, "אבל הפעם לא היה לו סיכוי".

המשפחה ביקרה בחריפות את ההתנהלות של המדינה בעניין. הם מדווחים כי ניסו להציע תוכנית להשבת החטופים. בעקבות מותו, המשפחה מתכננת להקים יישוב בנגב ולפתוח בית לילדים בסיכון - כאות הנצחה לזכרו. "נמשיך את הדרך שלו, את אהבתו לאנשים", אמר אביו. נירה הוסיפה בכאב: "הוא לא איתנו יותר, אבל הוא תמיד יישאר בלב שלנו".

תגיות:חטוףנובה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה