לומדים מוסר

9 מילים בלבד: דבריו המפעימים של הרב שנרצח על ידי הנאצים ישנו את החיים שלכם

מה הדבר הכי גדול בעולם? התשובה המפתיעה של האדמו"ר מפיאסצנה שתשנה לכם את החיים!

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הציטוט היומי

"הדבר הכי גדול בעולם הוא לעשות טובה למישהו אחר".

הרב קלונימוס קלמיש שפירא, "האדמו"ר מפיאסצנה"

 

כמה מילים על המחבר

האדמו"ר מפיאסצנה, רבי קלונימוס קלמיש שפירא, נרצח על קידוש ה' במלחמת העולם השניה (י"ד בתמוז ה'תרמ"ט - ה' בחשוון ה'תש"ד). האדמו"ר התפרסם בזכות חיבוריו החדשניים בתחום החינוך החסידי, בהם "חובת התלמידים". בתקופת הכיבוש הגרמני שהה בגטו ורשה ועשה מאמצים רבים לשמור על מסגרת החיים היהודיים. כך, למשל, עשה מאמץ עליון לאפשר גישה של נשים למקווה טהרה, לקיים מצוות - אפיית מצה בפסח, וכדומה, קיום ברית מילה ועוד. והמשיך לדרוש לקהל חסידיו.

בימי השואה דרש הרבי בביתו ובזמן העבודה, דרשות חיזוק ואמונה לקהל השומעים שהצטופפו סביבו. כתביו נמצאו לאחר השואה, ופורסמו בספר "אש קודש".

האדמו"ר הצטיין בדאגתו לבני קהילתו, במיוחד הצעירים שבהם. הוא הבין שהשקעה בדור הצעיר היא השקעה בטוחה שאת פרותיה ניתן לקצור גם בטווח הרחוק. הוא כתב ספרים שמאירים את עיני המחנכים כיצד ניתן לחנך את הילד ע"פ דרכו ואישיותו, ובכך לגרום לכך שיוציא לפועל את מלוא הפוטנציאל הטמון בתוכו. בחייו הוציא ספר אחד הידוע בשם "חובת התלמידים" שעשה רושם רב בעולם החינוך.

לאחר מרד גטו ורשה גורש האדמו"ר עם היהודים שנותרו בחיים למחנה הריכוז טרווניקי, ונרצח בד' בחשוון תש"ד, בתחילת מבצע "חג הקציר" של ה-S.S.

הזמר אהרון רזאל מתארח בתוכנית "לצאת מאזור הנוחות", ומספר לרב פנגר את הסיפור המרגש שנולד בעקבות המשפט: "הדבר הכי גדול בעולם הוא לעשות טובה למישהו אחר". אל תחמיצו:

הידברות נותנת הזדמנות של פעם בשנה, לחתום על שותפות בכל זכויות הידברות והגאון הרב זמיר כהן לשנת תשפ"ה בזיכוי הרבים הגדול בעולם. לחצו כאן >>> או חייגו: 073-222-12-12
 

תגיות:אהרון רזאלהרב יצחק פנגר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה