בריאות ותזונה

צעד בריא או מיתוס: גם אתם מוסיפים שמן זית למיץ גזר?

אם לאחרונה ראיתם אנשים שמוסיפים שמן זית למיץ הפירות שלהם, דעו שלא מדובר בנוהל מוזר. על הסגולות של שמן הזית במיץ שלכם

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הוספת שמן זית למיץ גזר ולמיצי פירות בכלל מציעה שורה של יתרונות בריאותיים הנובעים משילוב בין רכיבים תזונתיים חיוניים. שמן זית, המכיל שומנים בריאים, נוגדי חמצון וויטמין E, יכול להעצים את הספיגה של ויטמינים מסיסי שומן כמו ויטמינים A, D, E ו-K, אשר מצויים בפירות ובירקות.

מיץ גזר, לדוגמה, עשיר בבטא-קרוטן, נגזרת של ויטמין A, אשר חשוב לבריאות העור, העיניים ולחיזוק המערכת החיסונית. אולם כדי שהגוף יוכל לספוג את הבטא-קרוטן ביעילות, יש צורך בנוכחות של שומן. כאן נכנס לתמונה שמן הזית, המאפשר לגוף לנצל את הרכיבים החיוניים שבמיץ הגזר בצורה מיטבית.

מעבר לכך, שילוב שמן זית במיצי פירות נוספים תורם לאיזון רמות הסוכר בדם. מיצים טבעיים רבים מכילים סוכרים טבעיים אשר יכולים לגרום לעליות מהירות ברמות הסוכר, אך שומנים בריאים כמו אלו שבשמן הזית מאטים את הספיגה של הסוכר בדם. כך, מתאפשרת שמירה על רמות סוכר יציבות יותר, מה שיכול לסייע בתחושת שובע מתמשכת ולמנוע תחושת רעב מהירה.

בנוסף, שמן זית מכיל נוגדי חמצון רבי עוצמה, כמו פוליפנולים, אשר פועלים כנגד נזקי הרדיקלים החופשיים בגוף. נוגדי חמצון אלו משתלבים היטב עם הוויטמינים והפיטוכימיקלים המצויים בפירות ובירקות, ובכך תורמים לשיפור תפקוד המערכת החיסונית ולהגנה על תאי הגוף מפני נזקים חמצוניים.

לסיכום, הוספת שמן זית למיץ גזר ולמיצי פירות בכלל לא רק משדרגת את הערך התזונתי שלהם, אלא גם מאפשרת ספיגה טובה יותר של ויטמינים ונוגדי חמצון, משפרת את איזון הסוכר בדם ומספקת הגנה נוספת מפני נזקי חמצון.

הידברות נותנת הזדמנות של פעם בשנה, לחתום על שותפות בכל זכויות הידברות והגאון הרב זמיר כהן לשנת תשפ"ה בזיכוי הרבים הגדול בעולם. לחצו כאן >>> או חייגו: 073-222-12-12
 

תגיות:שמן זיתמיץ גזר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה