מעניין

רוקמותהילים: מאות נשים רקמו יחד מהדורה מרהיבה ואישית של ספר תהילים בעבודת יד

לראשונה בעולם: מאות נשים ישראליות רקמו מהדורה מיוחדת של ספר תהילים, כאשר כל אחת בחרה פרק שדיבר אל ליבה ורקמה יצירה בהשראתו

אחת הריקמות מתוך הספר (צילום: ארי בלטינשטר)אחת הריקמות מתוך הספר (צילום: ארי בלטינשטר)
אא

תערוכה חדשה מציגה פרויקט מרגש וייחודי: ספר תהילים מהודר שכל כולו עבודת רקמה פרי יצירתן של 154 יוצרות ישראליות מהמרכז והפריפריה, מהימין ומהשמאל, חילוניות ודתיות.

הנשים הגיעו, כאמור, מכל קצוות הארץ והקשת הפוליטית, כל אחת בחרה פרק שדיבר אל ליבה ורקמה יצירה בהשראתו. הרקמות נאספו לספר ועם השקתו, גם לתערוכה שנפתחת במכללת בית ברל.

בחלל התערוכה נתלו היצירות על פי סדר המזמורים בספר, כשלכל רקמה מצורף המזמור על פיו נוצרה. כל יצירה מציגה מבט אישי על התכנים. חלקן צבעוניות ואחרות בשחור-לבן, אחדות התייחסו לדימויים שעלו מן הטקסט ואחרות רקמו יצירות מופשטות.

כמספר הנשים, מספר הפירושים. כל יד שאחזה בחוט ומחט, רקמה קול ייחודי במזמור השלם ושקד שזרה מקהלה נשית אחת, שלמה והרמונית.

צילום: סטודיו "האיש הירוק" אוריין ואמיר שביטצילום: סטודיו "האיש הירוק" אוריין ואמיר שביט

צילומים: ארי בלטינשטרצילומים: ארי בלטינשטר

צילום: ארי בלטינשטרצילום: ארי בלטינשטר

מירב שקד, שהגתה את המיזם, סיפרה: "בספר תהילים, אות ועוד אות מתחברות למילה והמילים הופכות למזמור, כך ב"רוקמותהילים" תך ועוד תך הפכו לקו, קו ועוד קו הפכו ליצירת אומנות, כל הרקמות האישיות, התאחדו ליצירה אחת מרגשת והשלם הפך גדול מסך חלקיו". עוד הוסיפה שקד: "תמיד האמנתי שבנו, הנשים, טמונים כוחות ריפוי, אחדות ויצירה. יחד רקמנו לתוך הבדים אהבה ותפילות, בתקווה ליצירת חברה טובה יותר ולתיקון עולם. מאז המלחמה שפרצה ב-7 באוקטובר, חשיבות התפילה עלתה פלאים".

ספר תהילים נחשב לאחד מספרי השירה העתיקים ביותר בתולדות האנושות, אשר חובר על ידי דוד המלך לפני למעלה מאלפיים שנה. את מזמורי התהילים נהוג לקרוא בכל זמן, בשעת רצון, מצוקה או סכנה. שם הספר הוא צורת רבים של המילה "תהילה".

הפרויקט, שהחל ב-2022 והמשיך אל תוך המלחמה האחרונה, קיבל משנה כוח ומשמעות.

נשות הקהילה ישבו יחד ורקמו אל תוך היצירות תפילות ואהבה, ואף הגדילו לעשות והתגייסו לרקום תפילות אישיות על שקיקים שבתוכם ספרי תהילים שנשלחו לחיילים הלוחמים בחזית.

הידברות נותנת הזדמנות של פעם בשנה, לחתום על שותפות בכל זכויות הידברות והגאון הרב זמיר כהן לשנת תשפ"ה בזיכוי הרבים הגדול בעולם. לחצו כאן >>> או חייגו: 073-222-12-12
 

תגיות:תהיליםריקמה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה