חדשות בארץ

פיצוצים מסתוריים בלבנון, כ-3,000 אנשי חיזבאללה נפגעו

מכשירי קשר שהיו בידי מאות מחבלי חיזבאללה התפוצצו בידיהם ברובע הדאחייה בביירות, ובשני מרחבים בדרום לבנון. ארגון הטרור טוען כי מדובר בפעולה ישראלית

פיצוץ בדרום לבנון (צילום: Ayal Margolin/Flash90)פיצוץ בדרום לבנון (צילום: Ayal Margolin/Flash90)
אא

כלי תקשורת בלבנון דיווחו אחר הצהריים (שלישי) על כ-3,000 פעילים של חיזבאללה שנפצעו ברובע הדאחייה בביירות ובשני מרחבים בדרום לבנון. פציעתם נבעה מסדרת פיצוצים מסתוריים שלטענת ארגון הטרור בוצעו בידי ישראל, על ידי הפעלה מרחוק.

על פי הדיווחים, ישראל "פוצצה מערכת מכשירי קשר של גורמי חיזבאללה" במספר מוקדים - בדאחייה, באל-בקאע ובדרום לבנון. גורם בחיזבאללה הודה בפני העיתון "אל-ערבי אל-ג'דיד", אחרי האירוע המסתורי, כי מדובר ב"פרצת האבטחה הגדולה ביותר עד כה". לדברי מקור לבנוני, כפי שדווח ב"אל-ערביה", גורמי חיזבאללה התבקשו להשליך את מכשירי הקשר אחרי הפיצוצים.

לפי דיווח של רשת NBN הלבנונית "ישראל, תוך שימוש בטכנולוגיה מתקדמת, פוצצה מערכת מכשירי קשר של אנשי חיזבאללה ביותר ממקום אחד בדאחייה". לפי דיווח נוסף ב"סקיי ניוז בערבית", ישראל הצליחה לפרוץ למכשירי התקשורת של חיזבאללה ולפוצץ אותם.

חיזבאללה בתגובה ראשונה לאירוע רב הנפגעים: "הגורמים המוסמכים בחיזבאללה עורכים חקירה ביטחונית נרחבת לבירור הסיבות שהובילו לפיצוצים. ההתנגדות נמצאת במוכנות הגבוהה ביותר להגן על לבנון ואנשיה".

שר הבריאות הלבנוני, פיראס אל-אבייד, מסר הערב בהצהרה לתקשורת כי עד כה למעלה מ-2800 פצועים. מהם 200 במצב קשה ועוד שמונה הרוגים. על פי דווחיםש ונים בתקשורת הלבנונית בין ההרוגים והפצועים קשה גם בניהם של בכירים בחיזבאללה.

תגיות:לבנוןמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה