חדשות בארץ

"מבוכה עצומה לחיזבאללה": פיצוצי הביפרים בראש כותרות העולם

הפיצוצים שהרעידו את לבנון גרמו למבוכה קשה לחיזבאללה. אתרי חדשות רבים ברחבי העולם דנים במבצע, שנראה כאילו נלקח מסרט הוליוודי

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

פיצוצי הביפרים שהרעידו את לבנון הפכו לנושא המרכזי בכלי התקשורת העולמיים, והם גורמים למבוכה קשה בשורות חיזבאללה. בעוד שישראל לא לקחה אחריות על המתקפה, הערכות רבות בעולם מצביעות על מעורבותה האפשרית. האירוע מעורר דאגה מהסלמה אפשרית בגבול הצפוני, כאשר חיזבאללה מאיים בתגובה חריפה, והעולם כולו צופה במתרחש.

באתרי החדשות ברחבי העולם הדגישו כי ככל הנראה ישראל אחראית לפיצוצים בלבנון ובסוריה, אך ציינו שהיא לא לקחה אחריות עליהם. ההערכה היא כי המבצע המוצלח יוביל לכאוס מוחלט בשורות הארגון.

בגרדיאן הבריטי נכתב: "אם פיצוצי הביפרים נגרמו על-ידי המוסד, תהיה הסלמה גדולה. פיצוץ של אלפי מכשירים, כשמספר ההרוגים עומד על תשעה לפחות, עלול להוביל למלחמה בין ישראל לארגון הלבנוני".

ברשת BBC ציינו כי חיזבאללה הבטיח להגיב למתקפה יוצאת הדופן. בוול סטריט ג'ורנל נכתב: "המתקפה מגיעה על רקע חשש הולך וגובר מהסלמה במתיחות בגבול הלבנוני. מדי יום יש עלייה בעוצמת הירי, והמאמצים להגיע להסכם להפסקת המלחמה בעזה לא נושאים פרי. ממשלת ישראל נמצאת תחת לחץ הולך וגובר להחזיר לבתיהם עשרות אלפי מפונים מהצפון". גם רויטרס הדגישה את המצב בצפון, ואת האיומים של חיזבאללה לנקום בישראל על הפיצוצים היום בלבנון.

ב"סקיי ניוז" נכתב כי "הפיצוצים הקטלניים של הביפרים ששייכים לחיזבאללה יגרמו למבוכה עצומה ויזרעו כאוס. זה באמת נראה כמו קטע מסרט ריגול הוליוודי. הביפרים של אנשי חיזבאללה התפוצצו במקביל בפרבר הדרומי של ביירות. ישראל לא לקחה אחריות, אך כל האצבעות יופנו לעבר המוסד, סוכנות הביון הישראלית שידועה בהתקפות רבות-תושייה נגד האויבים של ישראל".

כלי תקשורת מרכזיים נוספים ברחבי העולם תהו כיצד מפוצצים מאות ביפרים. מומחים העריכו ל-CNN כי קיימות 2 תיאוריות להצלחת המבצע. התיאוריה הראשונה היא שמדובר בסוג של מתקפת סייבר למכשירים האלקטרוניים, כאשר הפריצה גרמה לסוללות הליתיום להתחמם יתר על המידה ולהתפוצץ. התיאוריה השניה היא שחומרי נפץ זעירים הוטמנו במכשירים כבר בשלב הייצור, והגיעו לידי חיזבאללה כשהם ממולכדים.

דיוויד קנדי, לשעבר איש הסוכנות לביטחון לאומי של ארה"ב, אמר ל-CNN: "סביר יותר להניח שלישראל היו מפעילים בתוך חיזבאללה, ושבביפרים הושתלו חומרי נפץ שהתפוצצו רק כשנשלחה הודעה ספציפית".

גם ב-BBC העריכו שהתרחיש הסביר יותר הוא שהוטמן חומר נפץ בביפרים במהלך הייצור או במהלך העברתם.

תגיות:חיזבאללהמלחמה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה