מעניין

סקאזי: "הופעתי בפני חיילים רגע לפני שהם מתו, זה רודף אותי"

הדי-ג'יי המוכר מספר מה עבר עליו במלחמה, ומוסיף: "למחרת ההופעה קיבלתי את הרשימה של הנופלים, הייתי שם ברגעים האחרונים. אני לא לוחם קרבי, אבל המוזיקה היא כלי קרבי"

סקאזי (צילום: מתוך סרטון באינסטגרם של סקאזי)סקאזי (צילום: מתוך סרטון באינסטגרם של סקאזי)
אא

אשר סוויסה, המוכר בכינויו סקאזי, הופיע בוועידת הבריאות של ynet ו"ידיעות אחרונות" ושיתף את הקהל בחוויותיו מתקופת המלחמה האחרונה. אף על פי שהוא אינו חייל קרבי, סקאזי גייס את כישוריו המוזיקליים כדי לתמוך בלוחמים ובפצועים, והפך את הופעותיו לשליחות אישית. "אני לא לוחם קרבי", הוא מודה, "אבל המוזיקה שלי היא כלי קרבי – היא מגיעה עד לשדה הקרב כדי להרים את רוח הלוחמים."

במסגרת מסע ההופעות שלו, סקאזי פקד בסיסים רבים בעוטף עזה ובשאר הארץ, שם חיבר בין חיילים למוזיקה כשהם בעיצומו של המאבק הקשה. "לא יכולתי לשבת בבית ולא לעשות כלום בזמן שהחיילים שלנו נלחמים", מספר סוויסה. "שמתי את הפלטות באוטו ונסעתי עם חבר שלי ממוצב למוצב. ניגנתי להם, הרמתי את המורל שלהם. אני חושב שזה היה חשוב לא רק להם, אלא גם לי – זה ריפא אותי".

סקאזי מספר בגאווה כיצד הצליח להביא את האנרגיה של הבמות הגדולות בעולם לבסיסים הקטנים, אפילו בזמן נפילת פצמ"רים. "יותר מלהרים את המורל, זה היה להראות לכולם שאנחנו לא מפחדים," הוא אומר. "המוזיקה שלי נתנה להם רגע של שמחה, רגע של הפסקה מהמלחמה."

הקשר העמוק בין המוזיקה לבין החיילים הותיר בסקאזי רושם עמוק, אך גם רגעים קשים של אובדן. הוא מספר כי חלק מהחיילים שמולם הופיע לא שבו מהקרב. "הופעתי במוצבים סופר-הזויים, והתחבקתי עם החבר'ה שעמדו לצאת למשימה", הוא משתף. "למחרת קיבלתי את הרשימה של הנופלים, וזה משהו שרודף אותי. אני יודע שהייתי שם ברגעים האחרונים שלהם."

למרות האתגרים והקשיים, סקאזי ממשיך להאמין בשליחותו הציונית דרך המוזיקה. "הם צריכים מישהו שירים אותם לפני הכניסה לקרב, ואני שם כדי לתת להם את זה. אני מאמין שהמוזיקה שלי מחברת אותם לרוח הישראלית שאנחנו נלחמים עליה".

הידברות נותנת הזדמנות של פעם בשנה, לחתום על שותפות בכל זכויות הידברות והגאון הרב זמיר כהן לשנת תשפ"ה בזיכוי הרבים הגדול בעולם. לחצו כאן >>> או חייגו: 073-222-12-12
 

תגיות:מלחמהעזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה