חדשות בארץ

הותר לפרסום: חיזבאללה תכנן להתנקש בחייו של בוגי יעלון

השב"כ התיר לפרסום כי יעד הפיגוע שסוכל בפארק הירקון לפני כשנה היה הרמטכ"ל לשעבר, בוגי יעלון. לפני מספר ימים סוכל ניסיון נוסף להתנקש באישיות ביטחונית בכירה לשעבר

יעלון (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)יעלון (צילום: Avshalom Sassoni/Flash90)
אא

השב"כ והמשטרה התירו היום (רביעי) לפרסום כי יעד פיגוע המטען שאירע בפארק הירקון לפני כשנה הוא הרמטכ"ל ושר הביטחון לשעבר, משה בוגי יעלון. כתב אישום הוגש נגד שמונה מחבלים, חלקם הגדול ערבים ישראליים.

כזכור, בתאריך 15.09.23 אירע פיצוץ מטען בפארק הירקון בתל אביב, ללא נפגעים. החקירה הוטלה על היחידה המרכזית של מחוז ת"א ועל השב"כ. במסגרת החקירה עלה חשד כי הפעלת המטען הינו אירוע פיגוע חבלני, בניסיון לפגוע באזרחים ששהו באותה עת בפארק.

עם התקדמות החקירה הצליחו החוקרים לעלות על עקבותיהם של אנשי התשתית שהיו מעורבים בהטמנת מטען הכלימגור, ולבצע מעצרים של שמונה חשודים. החקירה כללה תחקור מצלמות בשטח סביב גורמים רלוונטיים שנהגו לפקוד את אזור הפיגוע בזמן הרלוונטי.

בחקירה של אנשי התשתית שהניחו את המטען עלה כי התקינו מצלמה על גוף המטען, באופן שאפשר תצפית מרחוק על התנועה בשבילי הפארק. המטען הופעל על דמות שנחזתה על ידי התשתית להיות משה יעלון, אך איש לא נפגע.

כאמור, הפעילות החקירתית הובילה לפענוח הפרשייה הביטחונית ולמעצרם של שמונה חשודים. מעצרם הוארך מעת לעת, והוטל צו איסור פרסום גורף על החקירה, שהיום הוסר חלקית.

על פי פרטי כתב האישום שהותרו לפרסום על ידי הפרקליטות, המכווין של החולייה הוא פעיל חיזבאללה איברהים מכחל, אזרח ישראלי שחצה בשנת 2023 ללבנון. אל שמונת המעורבים בשטחי ישראל, חלקם תושבי מזרח ירושלים ותל אביב, חבר פעיל חיזבאללה מלבנון.

אנשי החולייה הצליחו להבריח לישראל את המטען וכן כלי נשק נוספים, דרך הגבול הצפוני. ברשותם נמצאו שלושה מטענים מתוצרת איראן, מוחבאים עדיין בשטח ישראל ובמזרח ירושלים.

 אתמול הותר לפרסום כי השב"כ סיכל פיגוע נוסף נגד אישיות ביטחונית בכירה לשעבר. הפיגוע נועד לצאת אל הפועל באמצעות הפעלת מטען חומר נפץ מסוג כלימגור, ומועד ההתנקשות נקבע  לימים הקרובים.

מאחורי ניסיון הפיגוע עומדת תשתית טרור של מחבלי חיזבאללה, שביצעה את ניסיון הפיגוע בפארק הירקון בספטמבר 23. במסגרת מבצע הסיכול השב"כ חשף את המטען אליו הוצמד מנגנון הפעלה מרחוק, מבוסס מצלמה וסלולר, לטובת הפעלתו מלבנון על-ידי חיזבאללה.

על יתר פרטי האירוע הוטל צו איסור פרסום.

תגיות:שב"כבוגי יעלוןסיכול פיגוע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה