חדשות בריאות

ניתוחי קיבה מגדילים סיכון? מחקר חדש עם ממצאים מדאיגים

מחקר חדש מצביע על קשר חזק בין ניתוחי קיבה ושברים בעצמות. "למרות היתרונות, מוכרחים להיות מודעים לסיכונים", מבהירים החוקרים

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

שוקלים לעבור ניתוח קיבה? אין ספק שיש לניתוחים מסוג זה יתרונות רבים, אך חשוב גם להיות מודעים לסיכונים האפשריים. אחד הסיכונים, כך מתברר, הוא שברים בעצמות.

מחקר דני חדש מצא כי אנשים שעברו ניתוחי קיבה, כמו מעקף קיבה ושרוול קיבה, נמצאים בסיכון גבוה פי 1.5-1.6 לשבר בעצם, בהשוואה לאנשים שלא עברו ניתוח. הסיכון הזה חל על כל סוגי השברים, אך במיוחד על שברים אוסטאופורוטיים ושברים בעצמות חלשות.

המחקר שנמשך למעלה מעשור ועקב אחר למעלה מ-16,000 אנשים שעברו ניתוח מעקף קיבה וכ-1,500 שעברו ניתוח שרוול קיבה, מצביע על קשר ברור בין שני סוגי הניתוחים לבין העלייה בסיכון לשברים.

תוצאות המחקר מדאיגות, שכן ניתוחי קיבה הפכו לטיפול נפוץ בהשמנת יתר. אלא שמסתבר כי למרות שהניתוחים הללו יכולים לשפר משמעותית את הבריאות הכללית, חשוב להיות מודעים לסיכון הגבוה לשברים.

הסיבה המדויקת לסיכון המוגבר עדיין אינה ברורה לחלוטין, אך חוקרים משערים כי ירידה בספיגת סידן וויטמינים חיוניים, כתוצאה מהניתוח, עלולה להחליש את העצמות.

כמובן שאין זו סיבה להימנע מהניתוחים, אך חשוב להתייעץ עם רופא לפני ואחרי ניתוח קיבה, כדי שימליץ על תוספי תזונה, תרגילים לחיזוק העצמות ואמצעי זהירות נוספים, כדי להפחית את הסיכון לשברים.

החוקרים שביצעו את המחקר גם יצאו בקריאה לבצע מחקרים נוספים בסגנון, כדי להבין טוב יותר את הקשר בין ניתוחי קיבה ושברים, ולפתח אסטרטגיות מניעה יעילות.

הידברות נותנת הזדמנות של פעם בשנה, לחתום על שותפות בכל זכויות הידברות והגאון הרב זמיר כהן לשנת תשפ"ה בזיכוי הרבים הגדול בעולם. לחצו כאן >>> או חייגו: 073-222-12-12
 

תגיות:קיבהעצמות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה