חדשות בארץ

יממה אחרי מתקפת הביפרים: פיצוצים במכשירי קשר ורדיו במספר מוקדים בלבנון

התקשורת הלבנונית דיווחה כי אחר הצהריים אירעו פיצוצים זהים לאלו של אתמול. הפעם מדובר לא רק במכשירי זימונית, אלה במכשירי קשר ומכשירי שידור אחרים

אילוסטרציה (צילום: shutterstock)אילוסטרציה (צילום: shutterstock)
אא

התקשורת בלבנון דיווחה אחר הצהריים (רביעי) על חשש מתקיפת סייבר נוספת. לדבריה, עשרות מכשירי קשר ורדיו, וגם זימוניות, התפוצצו במקביל במספר מוקדים בלבנון, חלקם הגדול בעיר ביירות. ההדיווחים בלבנון מדברים על סוגים רבים של מכשירים - מכשירי קשר ווקי טוקי, סלולרי, מכשירי טביעות אצבע, מכשירים שמופעלים על ידי אנרגיה סולארית ועוד. 

מהדיווחים הראשוניים עולה כי ישנם עשרות נפגעים, חלק מהם נכחו בהלוויותיהם של אנשי חיזבאללה שנהרגו במתקפה אתמול. גורם רפואי לבנוני אמר לאל-ג'זירה כי ישנם כ-200 פצועים בלבנון, לפי הערכה ראשונית.

ערוצים המזוהים עם חזבאללה פרסמו הנחיות: "יש לבדוק את כל המכשירים הסלולריים והאלקטרוניים שיובאו לאחרונה, כדי לוודא שאינם ממולכדים. יש לנתק באופן זמני את הסוללות של כל מכשיר טכנולוגי אלחוטי". 

בתוך כך, התקשורת בהונגריה דיווחה על בדיקה שנעשתה במשרדי חברה בעיר בודפשט, בשם BAC שהתברר כי היא הספקית שעמדה מאחורי המשלוח של משכירי הזימונית שהתפוצצו בלבנון.

הבדיקה נעשתה לאחר פשיטה של משטרת טייוואן על משרדי חברת "גולד אפולו", יצרנית המכשיר. מנהלי החברה תוחקרו בחשד לשיתוף פעולה ומכירת ציוד לחיזבאללה, המוגדר במדינה כארגון טרור. מנהלי החברה בטייוואן טענו להגנתם כי החברה ההונגרית היא הזכיין שקיבל היתר לייצר עבורה מכשירים, והם לא ידעו שהם נועדו לחיזבאללה.

"המוצר הזה לא שלנו", אמר לכתבים מייסד ונשיא "גולד אפולו", הסו צ'ינג-קואנג, במשרדי החברה בעיר טאיפיי החדשה. לפי הודעת החברה, המכשיר מסוג AR-924 מיוצר ונמכר על ידי חברה בשם BAC. "אנחנו רק מספקים את שם המותג לאישור, אין לנו מעורבות בעיצוב או ייצור של המוצר", נמסר.

על פי שירותי הביון בייוואן "גולד אפולו" היא כאמור החברה שאליה הובילו צילומי המכשירים המפוצצים בלבנון, לפי המדבקות ומבנה המכשיר. גורם ביטחון לבנוני אמר שממנה הזמין חיזבאללה 5,000 ביפרים, שנועדו ליצירת קשר.

כזכור, בפיצוצי מכשירי הזימונית אתמול ברחבי לבנון נהרגו 12 פעילי חיזבאללה, כ-400 נפצעו קשה ויותר מ-3,000 נפגעו.

הידברות נותנת הזדמנות של פעם בשנה, לחתום על שותפות בכל זכויות הידברות והגאון הרב זמיר כהן לשנת תשפ"ה בזיכוי הרבים הגדול בעולם. לחצו כאן >>> או חייגו: 073-222-12-12
 

תגיות:תקיפה בלבנוןמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה