חדשות בארץ

שר החוץ הלבנוני: "אנחנו חוששים ולא רוצים מלחמה"

עבדאללה בו חביב סייג: "רגע מפחיד, אך נראה כי מלחמה בלתי נמנעת. איננו יכולים לנהל שיח עם חיזבאללה כפי שעשינו בעבר"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

שר החוץ של לבנון, עבדאללה בו חביב, התראיין לרשת CNN והביע את חששותיו מההסלמה בגבול עם ישראל. "אנחנו נמצאים ברגע מפחיד. איננו רוצים במלחמה, אך נראה שהיא בלתי נמנעת", אמר. הוא התייחס להתכתשויות האחרונות בגבול, והזהיר כי המצב עלול להידרדר במהרה לעימות רחב יותר. בו חביב פנה למועצת הביטחון של האו"ם ולארצות הברית, וקרא להם להתערב למען שימור השלום באזור.

במהלך הראיון התייחס בו חביב גם לארגון חיזבאללה, שפעולותיו מהוות גורם מרכזי בהסלמה הנוכחית. "איננו יכולים לנהל שיח עם חיזבאללה כפי שעשינו בעבר, שכן הם נפגעו קשות במתקפות האחרונות, והנקמה מבחינתם היא הכרחית", ציין. המשבר הנוכחי מעורר חששות כבדים בלבנון, כשהציבור והמנהיגים מתמודדים עם השלכות ישירות של מעשי הארגון.

במקביל, דיווחים מלבנון מתארים את הכאוס הנוצר בעקבות המתקפות האחרונות. בבתי החולים מתמודדים עם מאות פצועים לאחר סדרת פיצוצים שהכתה במדינה, שמקורה במכשירי הביפר והרדיו. "לא חשבתי שאצטרך להתמודד עם מראות כאלו", סיפר אחד הרופאים המקומיים לסוכנות הידיעות רויטרס. "הייתי צריך להסיר תחבושות כדי לראות שלבן אדם אין עיניים", תיאר מנתח בבית חולים בביירות. הפגיעות הקשות והנפגעים הרבים גורמים לתחושות קשות בקרב הציבור הלבנוני, המתמודד עם משבר נוסף לאחר שנים של קריסות כלכליות וחברתיות ואינו מעוניין בשלב זה במלחמה כוללת.

הידברות נותנת הזדמנות של פעם בשנה, לחתום על שותפות בכל זכויות הידברות והגאון הרב זמיר כהן לשנת תשפ"ה בזיכוי הרבים הגדול בעולם. לחצו כאן >>> או חייגו: 073-222-12-12
 

תגיות:מלחמהלבנון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה