בריאות ותזונה

ישן 30 דקות ביום מזה 12 שנה - וזה מה שקרה לו

תושב יפן טען כי אם הוא יישן פחות, הוא יצליח להכפיל את תוחלת חייו. הוא צמצם משמעותית את זמן השינה והצליח, אך הרופאים מביעים ספקות לגבי אמינותו: "גורם לנזקים חמורים לנפש ולגוף"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

תושב יפן בשם דייסוקי הורי טוען שהוא ישן רק 30 דקות ביום במשך 12 שנים, במטרה להכפיל את תוחלת חייו. הורי, בן 40, מסביר כי הוא אימן את גופו ונפשו לתפקד באופן רגיל, מבלי לחוש עייפות, כשהוא מקפיד על 30 עד 45 דקות שינה בלבד בלילה. לדבריו, הוא נשען על פעילות גופנית סדירה וצריכת קפאין כדי לשמור על ערנות במהלך יום עבודה של 23.5 שעות.

הורי, תושב מחוז היוגו שביפן, החל בצמצום זמן השינה לפני 12 שנים כדי להרוויח יותר שעות פעילות ביום. הוא מתבסס על עקרון של "איכות על פני כמות" בשינה, וטוען כי "אנשים שזקוקים למיקוד מתמשך בעבודתם נהנים יותר משינה איכותית וקצרה מאשר משינה ארוכה". כך, למשל, הוא מציין כי רופאים וכבאים נחים תקופות קצרות, ועדיין שומרים על יעילות גבוהה. הוא טוען כי הוא נהנה מאורח חיים פעיל ובריא.

הורי הקים בשנת 2016 את "איגוד האימונים של יפן לישנים מעט", והצליח ללמד למעלה מ-2,100 אנשים לצמצם את שעות השינה שלהם באופן דרמטי. אחת מתלמידותיו טוענת שהיא צמצמה את זמן השינה שלה מ-8 שעות ל-90 דקות ביום, תוך שמירה על בריאותה הכללית.

למרות הפופולריות של שיטת הורי, רופאים מביעים ספקות לגבי אמינותה. ד"ר תומס קילקני, מנהל המכון לרפואת שינה בניו יורק, מזהיר כי "קשה להאמין שמישהו ישן רק 30 דקות ביום. חוסר שינה עלול לגרום לנזקים חמורים לנפש ולגוף, ואינו משפר את תוחלת החיים".

הידברות נותנת הזדמנות של פעם בשנה, לחתום על שותפות בכל זכויות הידברות והגאון הרב זמיר כהן לשנת תשפ"ה בזיכוי הרבים הגדול בעולם. לחצו כאן >>> או חייגו: 073-222-12-12
 

תגיות:בריאותשינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה