חדשות בארץ

פרטים חדשים על מבצע פיצוצי הביפרים: הטריקים הישראליים שהפתיעו את חיזבאללה

ה'ניו יורק טיימס' מדווח כי ישראל הקימה חברת קש, דרכה התחזתה ליצרנית ביפרים בינלאומית לגיטימית. כך סיפקה לחיזבאללה אלפי ביפרים המכילים חומר נפץ מסוג PETN

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

ה'ניו יורק טיימס' דיווח הבוקר (חמישי) על תרגיל מבריק בו ישראל הקימה חברת קש שהתחזתה ליצרנית ביפרים בינלאומית לגיטימית, וכך הצליחה להעביר לחיזבאללה אלפי ביפרים "תמימים" שהכילו מטען נפץ מסוג PETN. התוכנית הגיעה לשיאה ביום שלישי האחרון, כאשר הפעלת מנגנון הפיצוץ במכשירים גרמה למותם של עשרות ולפציעתם של אלפי מחבלים.

על פי הדיווח, במרכז המבצע עמדה חברת קש שהוקמה על ידי ישראל. החברה שהתחזתה ליצרנית ביפרים בינלאומית הוצגה כחברה הונגרית שעבדה כקבלן משנה עבור חברה טייוואנית בשם 'Gold Apollo'. בפועל, החברה, שכללה לפחות שתי חברות קש נוספות, היתה חלק ממערך חזית ישראלי. מטרת המערך הייתה להסתיר את זהותם האמיתית של היוצרים: קציני מודיעין ישראלים.

החברה, שנקראה 'B.A.C. Consulting', קיבלה לקוחות רגילים וייצרה עבורם מגוון של ביפרים סטנדרטיים. הלקוח החשוב ביותר היה חיזבאללה, שעבורם יוצרו ביפרים המכילים סוללות שהוטענו בחומר נפץ מסוג PETN.

המשלוחים הראשונים של הביפרים ללבנון החלו בקיץ 2022, בכמויות קטנות. לאחר שמנהיג חיזבאללה, חסן נסראללה, גינה את השימוש בטלפונים סלולריים, הואץ הייצור משמעותית. עד הקיץ האחרון הגיעו אלפי מכשירים ללבנון והופצו בין קציני חיזבאללה ובעלי בריתם.

ה"טלגראף" הבריטי כתב: "זו לא הייתה פעולה חפוזה. היא חייבת הייתה להיות בהכנה במשך חודשים. מנהיגי הטרור הבינו במהירות שהטלפונים הניידים שלהם הובילו את הנשק מונחה המדויק הישראלי ישירות למחבואיהם, מה שגרם למותם של כמה מפקדים בכירים בלבנון, סוריה ועיראק. בניסיון להתמודד עם זה, הם חזרו לאמצעי תקשורת בטכנולוגיה נמוכה יותר, כמו ביפרים. אך נראה שהישראלים היו צעד אחד קדימה. בפעולה יוצאת דופן, הזמנה של 5,000 ביפרים יורטה והוטמעה בחשאי כמות קטנה של חומר נפץ בכל מכשיר. הסוללות הליתיום הנפיצות שהפעילו את הביפרים האלה דרשו רק מאיץ קטן כדי להצית. ברגע מוגדר מראש, צוות התקיפה שלח קוד אלפנומרי פשוט לכל ביפר, מה שהפעיל סדרה של פיצוצים".

התוצאות כזכור היו קטלניות - ביום שלישי האחרון ישראל הפעילה את מנגנון הפיצוץ במכשירים, וגרמה ללפחות 12 הרוגים ויותר מ-2,700 פצועים. ביום השני התפוצצו מכשירי הרדיו של הפעילים, וגרמו למותם של 20 מחבלים נוספים ולפציעתם של מאות.

הידברות נותנת הזדמנות של פעם בשנה, לחתום על שותפות בכל זכויות הידברות והגאון הרב זמיר כהן לשנת תשפ"ה בזיכוי הרבים הגדול בעולם. לחצו כאן >>> או חייגו: 073-222-12-12
 

תגיות:מלחמהחיזבאללה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה