חדשות בארץ

הותר לפרסום: מרדכי ממן מאשקלון גויס על ידי איראן כדי שיתנקש בחיי בכירים בישראל

מרדכי ממן, בן 73 מאשקלון, איש עסקים ישראלי, נעצר בחשד לשיתוף פעולה עם גורמי מודיעין איראניים, במטרה לבצע פיגועים נגד בכירי המדינה. כתב אישום הוגש נגדו לבית המשפט. סניגורו: "מרשי שיתף פעולה וממשיך לשתף פעולה באופן מלא עם הרשויות"

  • ט"ז אלול התשפ"ד
נתניהו (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)נתניהו (צילום: Chaim Goldberg/Flash90)
אא

הותרה היום (חמישי) לפרסום פרשייה ביטחונית חמורה: מרדכי (מוטי) ממן, בן 73 מאשקלון, איש עסקים יהודי-ישראלי, נעצר בחודש שעבר בחשד לעבירות ביטחונית, לאחר שניהל קשר עם גורמי מודיעין של המשטר האיראני. נגד ממן הוגש כתב אישום לבית המשפט המחזוי בבאר שבע. מיוחסות לו עבירות של מגע עם סוכן חוץ וכניסה למדינת אויב ללא היתר.

כנגד ממן, נשוי בשנית לאזרחית לטביה ואב לילדים, נטען כי התגורר תקופה ממושכת בטורקיה, וגויס על ידי גורמי מודיעין באיראן לקידום התנקשות באישים ישראלים, בהם ראש הממשלה, שר הביטחון וראש השב"כ.  

על פי כתב האישום החמור שהוגש היום נגדו, הוא הוברח פעמיים לאיראן, דרש מקדמה של מיליון דולר וקיבל תשלום עבור ביצוע משימות.

מחקירתו עלה כי בתקופה שבה התגורר בטורקיה, ניהל הנאשם קשרים עסקיים וחברתיים עם גורמים ממוצא טורקי ואיראני. בחודש אפריל האחרון הוא הסכים, בתיווך תושבי טורקיה אנדריי פארוק אסלן וג'ונייד אסלן, להיפגש עם איש עסקים עשיר המתגורר באיראן בשם אדי לטובת קידום פעילות עסקית. בהמשך, כאשר התברר שאדי אינו יכול להגיע לטורקיה, הוברח הנאשם ברכב דרך מעבר גבול יבשתי  בקרבת העיר ואן שבמזרח טורקיה לאיראן, שם נפגש הוא עם אדי ואדם נוסף בשם חאג'ה שהוצג כפעיל מטעם מנגנוני הביטחון האיראניים.

במסגרת הפגישה בין הנאשם לאדי, הוצע לו לבצע משימות ביטחוניות שונות בישראל עבור המשטר האיראני, בהן העברת כספים או אקדח בנקודות שיקבעו מראש, צילום מקומות הומי אדם שונים ושליחתם לגורמים איראנים, ואיום על אזרחים ישראלים אחרים המופעלים בארץ מטעם המשטר האיראני, שלא ביצעו משימות שהתבקשו.

הנאשם ביקש לבדוק את העניין לפני שייתן את הסכמתו. במהלך החודש שעבר הוברח שוב לאיראן דרך מעבר הגבול, כשהוא מוסתר בקבינה של משאית. בזמן שהותו בביתו של אדי, הוא פגש גורמי מודיעין איראנים נוספים, והתבקש על ידם לבצע פעילות טרור על אדמת ישראל, ולקדם פיגועי התנקשות בראש הממשלה בנימין נתניהו או שר הביטחון יואב גלנט או ראש השב"כ רונן בר.

האיראנים ציינו בפניו כי התנקשויות אלו אמורות להתבצע כנקמה על חיסולו של איסמעיל הנייה על אדמת איראן. הנאשם בתמורה דרש תשלום מקדמה על סך מיליון דולר בטרם ביצוע פעולה כלשהי. 

לאחר שאמר לסוכנים כי יהיה קשה להתנקש בבכירים ישראלים מכהנים בשל האבטחה הכבדה, הוצע לו לפגוע בנפתלי בנט באמצעות מטען חבלה תמורת תשלום של 400 אלף דולר. הוא סרב ודרש מיליון דולר.

היום הוגש כנגדו כאמור כתב אישום ביטחוני חמור בעניינו. בחקירתו אמר: "אני לא יודע מה היה קורה אם היו מביאים לי כסף, מיליון דולר, ומה הייתי עושה, אנחנו רק בני אדם".

למחרת נפגש הנאשם עם שוב עם גורמי המודיעין האיראנים, שחזרו על הצעתם להתנקש בבכירים, בחנו אפשרות שיטמין כספים בנקודות בישראל עבור אחרים, יפעל לאיתור גורמים רוסים ואמריקנים לצורך חיסול מתנגדים של המשטר האיראני באירופה ובארצות הברית, ויגייס איש מוסד שיהפוך להיות 'סוכן כפול'. גם במהלך פגישה זו דרש הנאשם מקדמה על סך מיליון דולר, אך הסוכנים האיראנים סירבו לבקשתו והודיעו לו שיצרו עמו קשר בעתיד. לפני שעזב את אדמת איראן, קיבל הנאשם 5,000 יורו מאדי ונציג המודיעין האיראני עבור השתתפותו בפגישות.

גורם בכיר בשב"כ אמר בעקבות האישומים החמורים: "מדובר בפרשיה חמורה ביותר המהווה דוגמה למאמצים הכבירים של גורמי המודיעין האיראנים לגייס אזרחים ישראלים לטובת קידום פעילויות טרור בישראל. הערכת גורמי הביטחון כי האיראנים ימשיכו במאמציהם לגיוס מופעלים בישראל לטובת איסוף מודיעין וביצוע משימות טרור בישראל, תוך שהם פונים, בין היתר, גם לגורמים בעלי רקע פלילי לטובת מימוש המשימות".

"בזמן שמדינת ישראל מצויה במלחמה במספר גזרות, אזרח ישראלי יוצא בשתי הזדמנויות שונות למדינת אויב, נפגש עם סוכני מודיעין איראנים ומביע נכונות לביצוע מעשי טרור חמורים על אדמת ישראל. מעשיו סייעו לאיראן ולגורמי המודיעין שלה במערכה שהם מנהלים כנגד ישראל".

עו"ד אייל בסרגליק, המייצג את הנאשם, מסר: "זה עתה התקבל כתב האישום ואיתו בקשה למעצר עד תום ההליכים. טרם נחשפנו לחומר החקירה, כך שבשלב זה קשה להיכנס לפרטי המקרה. ניתן לומר כבר עתה כי מדובר באדם שסייע רבות לשירותי הביטחון של מדינת ישראל, שילדיו משרתים בכוחות הביטחון ואשר במסגרת עסקיו הוא טעה בשיקול הדעת. לא בכדי כתב האישום לא הוגש על עבירות אחרות. מרשי שיתף פעולה וממשיך לשתף פעולה באופן מלא עם הרשויות".

הידברות נותנת הזדמנות של פעם בשנה, לחתום על שותפות בכל זכויות הידברות והגאון הרב זמיר כהן לשנת תשפ"ה בזיכוי הרבים הגדול בעולם. לחצו כאן >>> או חייגו: 073-222-12-12
 

תגיות:איראןריגולבנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה