חדשות בארץ

דיווח ערבי: מצרים וחמאס ידחו כל הצעה שבמסגרתה ישראל תישאר בצירי עזה

בארה"ב שוקלים להגיש מתווה חדש שיוביל לסיום המלחמה בעזה ושחרור כל החטופים. התקשורת הערבית ציטטה בכירים מצרים, שהדגישו כי ללא נסיגה ישראלית לא תהיה עסקה. ראש הממשלה בנימין נתניהו: "לא טרפדנו שום עסקה ממניע פוליטי"

מעבר רפיח בין עזה למצרים (צילום:Abed Rahim Khatib/Flash90)מעבר רפיח בין עזה למצרים (צילום:Abed Rahim Khatib/Flash90)
אא

העיתון הקטארי "אל-ערבי אל-ג'דיד" דיווח היום (חמישי) כי מצרים וחמאס הודיעו ליתר המתווכות, קטאר וארה"ב, שהסכימו במשותף שלא לקבל אף תרחיש שבו כוחות צבא ישראליים יישארו בציר פילדלפי.

על פי הדיווח, מזכיר המדינה האמריקני, אנתוני בלינקן, הגיע לפגישות בקהיר וזה המסר שהועבר לו. במצרים ציינו כי "החזון שעליו עובד הממשל בארה"ב לא כולל פתרונות אמיתיים למכשולים שהפריעו למשא ומתן הקודם, ולא מספק מחויבות ברורה ליציאת הכוחות הישראליים מציר פילדלפי".

שר החוץ המצרי, בדר עבד אל-עאטי, אמר כי "מצרים לא תקבל שום שינוי במצב שהיה נהוג לפני השביעי באוקטובר, מבחינת הביטחון על הגבול עם עזה ותפעול מעבר רפיח מהצד הפלסטיני".

בלינקן שוחח עם עיתונאים וחזר על דבריו משבוע שעבר כי "בחודש וחצי האחרונים נרשמה התקדמות במשא ומתן על הסכם הפסקת האש בעזה. הושגו הסכמות לגבי 15 מתוך 18 סעיפי ההסכם. לדבריו, "יש לפתור גם את הסעיפים שנותרו. זו שאלה של רצון פוליטי".

אמש העלו גורמים בתקשורת הישראלית טענות לפיהן ראש הממשלה בנימין נתניהו "מטרפד" עיסקה. מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה: "העובדה שראש הממשלה נתניהו נענה לכל ההצעות האמריקניות לשחרור החטופים, חרף אולטימטום מצד גורמים בקואליציה, מפריכה לחלוטין את הטענה שהוא טרפד עסקה כלשהי משיקולים פוליטיים. ב-27 באפריל העביר ראש הממשלה למתווכות מתווה לשחרור חטופים, אותו הגדיר מזכיר המדינה בלינקן 'הצעה נדיבה ביותר'. ב-31 במאי הסכים ראש הממשלה להצעת ארה"ב, וב-16 באוגוסט ל'הצעת הגישור הסופית' האמריקנית. החמאס סירב לכולן".

כמו כן הוסיפו בלשכה: "ב-12 ביוני אמר מזכיר המדינה בלינקן כי 'ישראל הסכימה להצעה וחמאס לא'. ב-28 באוגוסט אמר סגן ראש ה-CIA: 'ישראל מראה רצינות במשא-ומתן, ומנהיג חמאס יצטרך להשיב'. ב-9 בספטמבר אמר השליח האמריקני למזרח התיכון, כי אין עסקה לשחרור החטופים רק בשל סירוב חמאס. הטענות השקריות בתקשורת נגד ראש הממשלה נתניהו מהדהדות את תעמולת ארגון הטרור חמאס ויוצרות היפוך מציאות".

בארה"ב דווח היום כי האמריקנים שוקלים לנסח מתווה חדש, שיכלול שלב אחד בלבד: נסיגת צה"ל וסיום המלחמה, תמורת שחרורם של כל החטופים.

הידברות נותנת הזדמנות של פעם בשנה, לחתום על שותפות בכל זכויות הידברות והגאון הרב זמיר כהן לשנת תשפ"ה בזיכוי הרבים הגדול בעולם. לחצו כאן >>> או חייגו: 073-222-12-12
 

תגיות:חטופים בעזהמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה