תכני הידברות

"הלכתי במורד הרחוב וביקשתי מהקב"ה שיוליך אותי לאן שהכי מתאים לי"

איתי כץ גדל בבית חילוני, בלי כל מסורת. כשגדל והגיע לתחושת מיצוי מהחיים, היתה זו דווקא אמו שהביאה אותו לתפנית - שאפילו היא לא ציפתה לה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בכל שנה, לקראת השנה הבאה עלינו לטובה, הידברות נותנת לכם הזדמנות של פעם בשנה. לחתום על "שטר שותפות" עם הארגון והרב זמיר כהן שליט"א בזכויות הרבות של הארגון על כל ענפיו. בסדרת כתבות מיוחדת אנו פוגשים את האנשים שהושפעו מהידברות ושמענו מהם, על השפעת החתימה על חייהם.

***

"גדלתי בבית חילוני לגמרי. לא חגים, לא שבתות ואפילו לא כיפור", מספר איתי כץ. "בסעודת שבת המשפחתית לא עשו קידוש. בגיל חמש שאלתי את אבא שלי מה קורה אחרי שמתים. התשובה שלו היתה שלא מרגישים כלום. התשובה העמומה הזו הטרידה אותי, אבל המשכתי בחיי, עד לגיל התיכון, שם התחילו לעלות לי שאלות, ועניין אותי החיבור שבין גוף ונפש. בצבא נחשפתי לספרי רוח, ואהבתי את זה. אהבתי את החיפוש אחר הרובד הפנימי – מה קורה כאן? יש עולם, יש יקום, אבל מה מעל? אט-אט הגעתי לתחושת מיצוי מהחיים".

 

"אני כמובן סירבתי בנימוס, אך היא המשיכה בשלה"

"לפני כשש שנים, אמא שלי – שבמקור הגיעה מרקע דתי, אך נחלשה עם נישואיה לאבי – סיפרה לי על רב נחמד בשם הרב יצחק פנגר, ואמרה לי שיש לו שיעורים מעניינים ומחכימים.

"סירבתי בנימוס. לא ממש עניין אותי לשמוע רבנים, אך היא לא ויתרה והמשיכה לספר לי על הרבנים שהיא מכירה. במשך חצי שנה היא מספרת לי על הרב זמיר כהן, על הרב פנגר, על כמה כדאי לי לשמוע אותם. בהתחלה חשבתי שהיא אפילו קצת אובססיבית, אבל כיום, במבט לאחור, אני מודה לה על כך".

 

"האישיות שלו כבשה אותי. שתיתי הכל בצמא"

"היה איזשהו שלב שבו החלטתי 'לזרום'. אמרתי לעצמי שאם אמא מתעקשת כל כך, וזה יעשה לה טוב, אני אנסה להקשיב פעם אחת. אם זה יעניין אותי, מה טוב, ואם לא – אוכל לומר לה שניסיתי וזה לא עבד... השיעור הראשון שאליו נחשפתי היה שיעור של הרב יצחק פנגר, שעליו המליצה אמא בחום, ומאותו שיעור, נשבתי בקסמיו.

"האמת שהופתעתי. אם במוחי הצטיירה לה תמונה שבה דרשה של רב זה דבר משעמם וקודר, אחרי כמה שניות של האזנה הבנתי שחייתי בתפיסה מוטעית. אחרי שיעור של יותר משעה, הרגשתי צימאון ורצון רק לשמוע עוד. זה היה שיעור שכולו חוויה: שילוב של יהדות, הומור, רצינות, הכל במינונים מתאימים. מצאתי את עצמי מאזין וצופה בעוד ועוד שיעורים דרך אתר הידברות. משם נחשפתי לעוד תכנים ועולמות שמעולם לא הכרתי קודם. התחברתי לשיעוריו ולהרצאותיו של הרב זמיר כהן. לא ידעתי מי הוא, ושכל המפעל האדיר הזה של הידברות הוא בזכותו. האישיות שלו כבשה את לבי. העדינות, הצניעות, הענווה, העומק שהוא נכנס אליו בדברים, גרם לי להרגיש שאני הולך ומתמלא.

"גילית שאני בור ועם הארץ ביהדות. שעולם שלם נמצא מעבר לפינה, ואני בכלל לא מכיר אותו. בזכות הנגשת התוכן הנכונה, הבהירות והנעימות, התחלתי להשלים פערים, בלי לשים לב שאני נשאב לתוך העולם המופלא שהצצתי אליו רק כדי שאמא שלי תניח לי...

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

"הייתי מקשיב לשיעורים שלמים - פרשת השבוע, פרקי אבות, התמודדות עם משברים, חכמת שלמה, יחסים בין אדם לחברו, הנהגה נכונה - שתיתי הכל בצמא, ומצאתי את עצמי יושב ימים שלמים ורואה שיעור אחר שיעור. הרגשתי איך זה ממקד אותי. במשך כשנה וחצי, ובהדרגתיות, הפאזל החל להסתדר, ופתאום אני מקבל תשובות לשאלות".

 

"הלכתי במורד הרחוב וביקשתי מהקב"ה שיוליך אותי לאן שהכי מתאים לי"

"בשלב מסוים הבנתי שצריך גם לעשות מעשה. חששתי לעשות צעד דרסטי, והחלטתי לנסות דבר אחד קטן. הדבר הראשן שהעזתי לעשות היה לומר ברכת המזון. עד היום תמיד יש ברכון על השולחן שלי. אחרי זה התחלתי לברך ברכת 'אשר יצר', ואז התחלתי לקרא קריאת שמע שעל המיטה. דבר הוביל לדבר, עד שיום אחד אמרתי שאני צריך, יותר נכון רוצה – ללכת לבית כנסת. הלכתי במורד הרחוב וביקשתי מהקב"ה שיוליך אותי לאן שהכי מתאים לי. שאלתי מישהו אם יש איזשהו בית כנסת שאני יכול ללכת אליו. הוא אמר לי ש'הגעתי למקום הנכון', ולקח אותי איתו לבית הכנסת. אותו אדם לקח אותי תחת חסותו, הראה לי את השלבים בתפילה, וכך לאט-לאט התחלתי להתחבר לקדוש ברוך הוא".

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

"מעולם לא פגשתי אותו, אבל הוא מלווה אותי כבר כמה וכמה שנים"

"אבל לעשות את המעבר מהעולם ההוא לעולם הנוכחי, זה לא פשוט בכלל. נפגשתי עם רבני הידברות, לא רק בסרטונים אלא ממש באופן צמוד. אומרים 'עשה לך רב והסתלק מן הספק' – אז להידברות יש שירות של 'רב על הקו', קו הלכתי עם מענה על כל שאלה. עבורי היה זה הרב אלון, שמעולם לא פגשתי, אבל אשמח לפגוש - הוא מלווה אותי כבר כמה וכמה שנים בכל מיני התלבטויות וצמתים בחיים. הוא מכוון ונותן את התשובות, וזה חשוב מאוד, כי אנשים שנמצאים בסיטואציה שהם מחפשים את התשובה לא תמיד יודעים למי לפנות.

"בכלל, נעזרתי רבות ברשת הדיגיטלית של הידברות. האתר, השיעורים, הסרטונים. זה עזר לי מאוד, לא פעם קראתי לתהליך שלי 'חזרה בתשובה דיגיטלית'".

 

"אמא שלי לא תיארה לעצמה שאגיע לאן שהגעתי"

"כל דקה פנויה בחיי, אני ממלא בתוכן תורני. אני מגהץ – ושומע הלכות, שוטף כלים – ומקשיב להרצאה, מבשל לשבת – ושומע שיעור פרשת שבוע.

"מה שבעיני חשוב לא פחות הוא הגיוון. זה לא אתר של איש אחד, ישנו מגוון של רבנים שמתאימים לכל סיטואציה. בתהליך ההתקרבות יש לא פעם עליות וירידות, ובכל פעם, כשהייתי צריך מענה לבעיה או לשאלה מסוימת – תמיד מצאתי את הרב שיתאים לסיטואציה שבה הייתי באותו הרגע. כך הצלחתי לנווט את עצמי בסערות התקופה, בין העליות והירידות, ולהיאחז בכל פעם בנקודה בנכונה. הרגשתי משמים שבכל נפילה שולחים לי את קרש ההצלה המתאים לאותו הרגע.

"אמא שלי לא תיארה לעצמה שאגיע לאן שאני היום כששכנעה אותי להקשיב לשיעורים, אבל היא מלווה את זה, ויש לה הרבה זכויות".

***

איתי הוא אחד מאלפי יהודים מתקרבים שמכירים תודה למפעל העצום של הידברות – כי בלעדיו הכל היה נראה אחרת עבורם. כמוהו גם כל העוברים שניצלו, הזוגות שהשתדכו, החיילים שהשתקמו, משפחות המצוקה, האלמנות והיתומים הנתמכים בסלי מזון, קוראי עלון השבת בכל פינה בעולם, גולשי האתר, צופי הערוץ ועוד ועוד.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

כל אלו, כל אחד מהאנשים שהתקרבו, כל מצווה שהתקיימה, כל מעשה חסד וכל שינוי שנעשה בחיי מישהו בעולם כתוצאה מפעולות הידברות – מצטבר לערמה אדירה של זכויות אינסופיות.

בימים אלו, כשאנחנו בפתחם של הימים הנוראים, שבהם ייקבע עבורנו איך תיראה השנה הבאה, ימי דין ורחמים, אנחנו חייבים לצבור כמה שיותר זכויות. בספרים הקדושים מובא שאין בשמים זכויות גדולות יותר מזכויות זיכוי הרבים, והנה, הידברות נותנת לכם את האפשרות להגדיל את הזכויות שלכם, ולהיות שותפים מלאים בכל זכויות זיכוי הרבים של הידברות והגאון הרב זמיר כהן שליט"א.

כולנו מעוניינים בזכויות שכאלה, שיעמדו לנו כמפה לבנה פרושה מעל כל הרגעים ששגינו, ויאירו אותנו באור יקר של תשובה וכפרה. גם פה, הידברות איתכם. בחתימה על שטר השותפות של הידברות – כל מצווה, קירוב, חסד וזיכוי הרבים שקורים בזכות הפעילות הנרחבת של הידברות – נזקפים לזכותך, החותם.

"חתימה על שטר השותפות, זו שותפות לכל דבר, שיש לה תוקף הלכתי מלא. בדיוק כמו שותפות בעסקים... זה דבר עצום, שיש לאדם יכולת לקבל אפשרות כזו" (מאת הרב זמיר כהן שליט"א).

הידברות נותנת הזדמנות של פעם בשנה, לחתום על שותפות בכל זכויות הידברות והגאון הרב זמיר כהן לשנת תשפ"ה בזיכוי הרבים הגדול בעולם. לחצו כאן או חייגו: 073-222-12-12

הידברות נותנת הזדמנות של פעם בשנה, לחתום על שותפות בכל זכויות הידברות והגאון הרב זמיר כהן לשנת תשפ"ה בזיכוי הרבים הגדול בעולם. לחצו כאן >>> או חייגו: 073-222-12-12
 

תגיות:חזרה בתשובהשטר שותפות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה